De senaste inläggen…
-
Den som spar han har…
…. sade pojken och köpte hem dator via nätet för egna pengar! Idag har det varit en lång väntan på leveransen! Tack och lov att det var skoldag, bara väntan mellan kl.15.30 och 18.00 var ju nästan för mycket! Sonen… Continue reading
-
De allra första klapparna…
… är nu placerade under julgranen. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu när vi skall ha julklappsutdelningen här hemma. Vi åker som sagt till varmare väder över julen och kommer inte att vara hemma när Tomten kommer. Just nu… Continue reading
-
Söndag med lite av varje
Söndagen började med pappersarbete. Endast Dottern och Maken åkte iväg till gudstjänsten denna snöiga morgon, medan resten av oss slappade hemma. Jag tog som sagt i med litet pappersarbete. Nu när jag är medborgare i detta jättelandet behöver jag ansöka… Continue reading
-
Fredsgsplaner
Det är fredag förmiddag och ledig dag efter Tacksägelsedagen. Affärerna skriker och ropar högljutt att det är den Svarta Fredagen och nu skall helst varenda en av julklapparna och helst lite därtill inhandlas. Vanligen bojkottar jag helt totalt detta hysteri!… Continue reading
-
Nöjd med dagen i köket
Det är inte lite som skall ställas med dessa stora middagar. Ni vet ju hur mycket arbete julmiddagen är. Likadant är det med middagen för Tacksägelsedagen. Mycket arbete. Efter en hel eftermiddag i köket är det ju fick så mycket… Continue reading
-
Jodå!
Den kom den där utlovade snön! En hel del faktiskt! Så pass mycket snö att det blev ledigt från jobbet till och med! Ungdomarna hade redan ledigt pga Tacksägelsedagen imorgon. Många familjer reser till släkt och vänner, på onsdagen, så… Continue reading
-
Måndagsspring, spring spring….
En helt vanlig måndag då alltså. Att vara ledig på måndagar är lyx, det är helt klart. Familjen åker till jobb och skola och kvar här hemma är endast lilla jag. Imorse blev det lite annorlunda i och med att… Continue reading
-
Snart är det Tacksägelsedagen…
Redan igår kväll börjades planeringen med Svärföräldrarna inför torsdagen den här veckan, vilket alltså är dagen då tacksägelsen firas detta år här på andra sidan Potten. ( Dagen infaller alltid sista torsdagen i november.) Denna dag firas över hela landet,… Continue reading








