• 2h och 23 min…

    … ja precis så länge var vi luften igår innan vårt plan landade hemma i Tvillingstäderna igen. Direktflyg är alltid lyxigt och det går flera om dagen mellan Phoenix och Minneapolis, så det är extra skönt och lätt att resa… Continue reading

  • Sista dagen

    Igår kväll sammanstrålade hela familjen i hotellrummet för att planera den sista dagen. Vi har ju varit här ett antal ggr förut och hade, innan resan, gjort upp en lista på vad vi ville göra och vad vi ville se… Continue reading

  • Min utsikt just nu….

    God jul och god fortsättning! Här sitter jag och försöker njuta av de få solstrålarna som delas ut denna eftermiddag här i Arizonas mångmiljonstad Phoenix. Jo faktiskt. Vi som kommer från Tvillingstäderna bor tydligen i en liten byhåla med endast… Continue reading

  • Hotelltomten kom denna julaftonskväll….

    En liten julgran medtagen hemifrån och några julklappar likaså. Det är julaftonskväll och tomten har anlänt….. Dags att krypa ner i sänghalmen och invänta juldagsmorgonen och glada barn. Som förälder har man vissa privilegier att glädja sina (stora) barn….. God… Continue reading

  • En annorlunda, men trevlig julafton

    Det är julafton idag. Faktiskt. Det kändes inte alls så förrän nu på kvällen då vi bestämde oss för att hyra en bra film med jultema. Hela familjen bänkade sig på sängarna i hotellrummet och fram kom lite gott tilltugg… Continue reading

  • Ökenvackert

    Igår, söndag gick utflykten till the Desert Botanical Garden utanför Phoenix. Närmare bestämt i förorten Scottsdale. Vi har varit där förut, men tyckte absolut att denna vackra park, som visar upp växter och blommor från Sonora öknen,förtjänade ett till besök.… Continue reading

  • På andra dagen redan

    Time flies when you’re having fun! Och detta stämmer ju helt klart. Lördagen spenderades med Makens Svåger med familj och det var riktigt trevligt. Mycket är på gång hos dem just nu. Efter att hans hustru ( Makens äldsta syster)… Continue reading

  • Arizona!

    Jodå. Lite julstämning bidrar nog hotellet med ändå. Vi kom fram igår kväll och har inte gjort så mycket annat än ätit en väldigt god pizza på restaurang och sovit en god sömn i bekväma hotellsängar. ( jo faktiskt, fast… Continue reading

  • It’s beginning to look a lot like Christmas….

    Precis som i sången då. Klapparna börjar vara klara och på plats. Nu är det snart bara packandet som avstår. En del av klapparna stannar hemma, medan några av den andra kommer med på resan. Vi har aldrig firat julen… Continue reading

  • Måndagsmorgon innan julveckan

    Så här mysigt hade vi det imorse innan skolan kallade. Tänt ljus, tänd julgran och varmt och mysigt inne i värmen. Trötta undgomar som nog hellre skulle ha stannat hemma än att åka till skolan, men nu är det endast… Continue reading