De senaste inläggen…
-
Vinterbilder av sjön
Maken är hemkommen igen efter fyra dagar vid den där rätt nya stugan som vi köpte för just över ett år sedan. En stuga som har visat sig vara minst lika njutningsbar och mysig på hösten/vintern som den är på… Continue reading
-
Redo för uteliv!
Visst ser hon lite halvgalen ut i sin vinterstass den här lilla hunden Fiona vår?! Lite tokrolig, men det lustiga är att hon tycker om sin jacka! Det märktes att hon kom ihåg den då jag tog ner den från… Continue reading
-
Grattis på farsdagen och lite annat söndagstrevligt
Grattis pappa och alla andra , pappor, moffor, faffor och andra manliga fäderfördebiler som firar denna dag! Här på andra sidan Potten firas Farsdagen alltid i mitten på juni, medan morsdagen är samma dag som då Finland firar sin morsdag,… Continue reading
-
Hon flyger på egen hand nu….
Ni som följder dessa skriverier, vet att jag, sedan länge tyckt bra om Celine Dion. Kvinnan har en helt fantastisk röst och är inte rädd att pröva på alla möjliga och ibland omöjliga stilar med den. En av hennes nya… Continue reading
-
I väntan på gäst…
Gästsängen ovan är bäddad med rena lakan. Badrummet intill, som också utgör akvariumlabb för Maken , städat och uppsnyggat och hela huset är dammsugit och klart för Dotter och hennes väninnna att anlända vilken minut som helst. De skall gå… Continue reading
-
Domen
‘ I will send in your approval and recommend you for citizenship. Congratulations! ‘ Jaha. Så var det över och så löd domen idag på förmiddagen efter avklarad intervju och prov i samhällskunskap. De första sex frågorna fick jag rätt… Continue reading
-
Slutspurt
Inokmmande torsdag gäller det. Då blir jag nämligen intervjuad och testad för att se om jag kan engelskan och om jag har läst på min samhällskunskap och om jag klarar provet/intervjun blir jag rekommenderad för medborgarskap i detta landet. Eftersom… Continue reading








