resa
-
Båtutfärd
Det är inte klokt vad denna hunddam får vara med om nya saker nu när vi har sommarstuga! Vi har just kommit tillbaka från en kvällstur på sjön. Lilly var inte så säker, hon är ju trots allt 9 år.… Continue reading
-
En rätt annorlunda söndag…
… vid sommarstugan. Jodå, den utlovade stormen kom. På lördagskvällen brakade det lös. Det var kvavt och tungt och luften kändes som en vägg då man steg utanför dörren. Eftersom sommarstugan befinner sig sgs mitt i skogen och vädergubbarna förutspådde… Continue reading
-
Lugnet före ( och efter) stormen
Efter gårdagens hetta brakade det lös på natten. Det var inte oväntat. Redan på seneftermiddagen kom det en skur, men den varade inte särskilt länge. Ingen åska följde med den skuren heller. Vi vaknade av vinden som ven, åskan som… Continue reading
-
Stadshunden upptäcker sjön
Hon har redan hunnit bli nio år våran Lilly. Hon är en Golden doodle med en mamma som var en stor pudel och en pappa som var en blandning mellan pudel och Golden Retriever- alltså har hon en hel del… Continue reading
-
Sommarljuset är tänt!
Det började lite tokigt. Eftermiddagens ankomst till sommarstugan. Jag hade bråttom och packade upp. Hade fyra glasflaskor i en kartong. Denna kartong hade blivit fuktig i bottnen under resan på ngt sätt. Detta märkte jag inte, tog tag i kartongen… Continue reading
-
Välkommen till Lindström!
Det hällregnade idag på eftermiddagen vid sommarstugan. Fullkomligt spillde ner! Maken hade en del att dona med på eftermiddagen, men efter att det var klart, styrde vi, till ungdomarnas besvikelse kosan hemåt. Planen var egentligen att vi skulle ha stannat… Continue reading
-
Är ni hemma?
Den frågan fick jag av Svärfar tidigare idag. Motorvägarna hade börjat stängas åter och han ville försäkra sig om att vi hade hunnit hem till ungdomarna och Förorten. Jodå, det hade vi. Hade redan packat upp och var i full… Continue reading
-
De sista mysstunderna….. ( för denna gång)
Hela helgen har det varit kyligt här vid sommarstugan. Idag, söndag har vi vaknat till en strålande vacker dag och det är varmt! Natten hemma i Tvillingstäderna var lugnare och det kändes bra. Ungdomarna är nämligen ensamma hemma den här… Continue reading
-
Gräva diken och tvätta bord
Denna helg tillbringas återigen vid en viss stuga vid en viss sjö i norra Wisconsin. Dock har det inte handlat så mycket om avkoppling denna helg, utan liknat ngt mera ett slags arbetsläger! Medan Maken gjorde sitt yttersta för att… Continue reading
-
Back on the urban heat island….
… och det märktes verkligen efter att vi kommit tillbaka till Förorten idag på eftermiddagen. Det kallas nämligen ‘urban heat island’ här hos oss då man bor i en större stad med förorter och det finns mera asfalt och betong… Continue reading