resa

  • Redo för uteliv!

    Visst ser hon lite halvgalen ut  i sin vinterstass den här lilla hunden Fiona vår?! Lite  tokrolig, men det lustiga är att hon tycker om sin jacka! Det märktes att hon kom ihåg den då jag tog ner den från… Continue reading

  • Kall informationskväll

    Brrrr! Ingen snö har vi, eller det lilla som kom i lördags har blåst bort pga de hårda vindarna. Om det skall vara -13 grader kan det lika gärna vara snö på marken, tycker ni inte? Denna  kalla måndagskväll har… Continue reading

  • I väntan på gäst…

    Gästsängen ovan är bäddad med rena lakan. Badrummet intill, som också utgör akvariumlabb för Maken , städat och uppsnyggat och hela huset är dammsugit och klart för Dotter och hennes väninnna att anlända vilken minut som helst. De skall gå… Continue reading

  • Helloooooo snow!

    Två dagar efter att vi hade 20 varma plusgrader är snön ett faktum. Det är här i Mellanvästern som det gäller att veta hur man skall klä sig för dagen! God förmiddag härifrån! Det är som sagt snö på gång… Continue reading

  • I valet och kvalet

    Så här satt de efter att Lillasyster just hade stigit av skolbussen idag på eftermiddagen. Far och dotter framför datorn. Ser ni vad de tittar på? Jo, just det. En ny harpa. Det är endast två år sedan vi köpte… Continue reading

  • Helgprojekt

    Ja, det där projektet vid stugan förra helgen ja…. Nu är det så att inne i stugan är det mesta av golvet täckt utav en skön, mjuk, nästan ny heltäckande matta och den är underbar! Dock är det kanske inte… Continue reading

  • En lite-av-varje fredag

    En Son som absolut inte ville bli fotograferad imorse innan han gick ut till skolbussen. Maken var snabb och fick nästan ett bra foto av honom…. Storayster ville se en skymt av sin bror  via den digitala tekniken skrev hon… Continue reading

  • Med lite vemod i hjärtat…

    … har vi denna måndag återvänt hem till Förtorten från stugan. Vadå måndag?, undrar ni skarpsynta läsare säkert nu. Har ni inte samma dagar där på västra sidan Potten som vi har här på östra?! Jodå, lugn bara lugn. Det… Continue reading

  • Fenomenet Thunberg

    Ja, hon anlände i New York City idag, svenska tonåringen Greta  Thunberg efter sin två veckor långa seglats över Potten. Jodå, visst har vi hört om henne här på andra sidan Potten också och jag måste säga att jag tycker… Continue reading

  • Jorden runt på 20 timmar!

    Nåja, detta är väl nog verkligen att ta i ändå, men väl 918 km på 20 h! Dessa kilometrar har avlagts av Maken och Sonen det senaste dygnet och Dottern var förstås med på hälften. Hotellrummet just utanför Madison i… Continue reading