• Halloweenpynt

    Alltså jag är ingen Halloween fantast. Aldrig har varit, kommer knappast aldrig att bli. Ändå… Det pyntas här och där hos grannarna och vi har ju faktiskt en elvaåring i huset.  Halloween infaller alltid den sista oktober, vilket i år… Continue reading

  • Kölden närmar sig….

    … och då  behövs det en vinterjacka. Vid elva års ålder skjuter Lillasyster i höjden och är nu långt  förbi mamman i strumplästen. I skor för den delen också.  Förra årets jacka, eller egentligen en vinterjacka som hon haft i… Continue reading

  • BOGO 50% off

    När jag nu ändå är inne på ämnet böcker kan jag lika gärna fortsätta, eller hur? För en vecka sedan, under höstlovets första dag begav Lillasyster och jag oss till bokhandeln för att söka en födelsedagspresent åt bästa kompisen (… Continue reading

  • Bokrecension: The love season’ skriven av Elin Hildebrand

    Jag läste ut den igår. En av de första romanerna skriven av favoritförfattaren just nu. Denna bok gavs ut år 2006, så den hade några år på nacken. Jag har ännu inte beslutat mig för om jag tyckte om boken… Continue reading

  • Måndag med hällregn och ny Zumbamusik

    Efter en helg med fantastiskt vackert väder vaknade vi till gråa skyar och hällregn imorse. Så särskilt kallt var det inte, men molnen hängde lågt över hustaken och det var bara att tända ljuset på köksbordet för att sprida lite… Continue reading

  • Teknikens under

    Svärmor, nu 85 och Svärfar fyllde 81 i våras. Unga är de inte längre och långa, innehållsrika lev har de genomgått. Bröllopsdag nummer 58 firades i augusti. Då de var unga och Svärmor bodde på en bondgård i norra Arkansas… Continue reading

  • Slapp dag i höstsolen

    Nämen, hörni! Titta! Det blev inte det minsta jobbat ute på gården, i trädgårdslandet eller ngt annat vettigt och det var helt enkelt solens och min nya bibbaboks fel! I solstolen slog jag mig  ner strax efter 14 tiden, och… Continue reading

  • Fantastiskt vackert höstlov

    Ni får helt enkelt ta mig på de orden, för några bilder tog jag inte idag. Vi har nämligen också höstlov. Dock ett kortare  sådant än vad ni har där på östra sidan Potten. Vårt började nämligen igår, torsdag och… Continue reading

  • Två kilometer…

    … har vi nu sedan i tisdags till en mataffär! Det ni! Endast två kilometer! Den öppnade i tisdags efter flera års spekulationer om den skulle byggas eller inte. Skulle lamporna, som står på hela natten, eftersom mataffären skulle vara… Continue reading

  • Tex- Mex: enchiladas

    Detta är också ett recept som jag skrivit om förut, men eftersom det blev tex- med ikväll igen, men denna gång enchiladas, tyckte jag att jag lika gärna kan sätta in det här receptet igen. Fyllningen som jag sätter i… Continue reading