mat

  • Hallå där ute i cyberrymden! Var är mitt inlägg?!

    Igår på fredagskvällen skrev jag ett långt inlägg om vår trevliga kväll på den italienska restaurangen. Vad vi alla hade beställt ,ätit och tyckt om vår mat. Då jag laddade upp fotona som jag tagit, hade de en underlig färg… Continue reading

  • Tårtan

    Den var stor, den var egenhändigt tillverkad av barnen med Dottern som chef för projektet, den var mycket amerikansk, den var maffig och mycket god! Denna otroliga skapelse sattes framför mig ikväll efter middagen som bestod av grillat nötkött, grillade… Continue reading

  • Bloggträff

    Jovisst fick vi till en bloggträff i Jakobstad i lördags! När det var som hetast och halva staden befann sig ute i gatuvimlet för att deltaga i Jakobs Dagar. Jakobstads sommarfestival som firas i en veckas tid i juli. Vi… Continue reading

  • From scratch

    Så heter det här på andra sidan Potten då man kokar och bakar ngt från grunden. Inte köper halvfabrikat, utan börjar från början så att säga. Dottern älskar att baka och koka from scratch, vilket hon nog har fått sedan… Continue reading

  • Bröllopsdag nr.24

    Ja, den gick av stapeln utan större händelser idag, faktiskt. För 24 år sedan, i den typiska juli hettan i Mellanvästern sade Maken och jag ‘ I do’ och på den vägen är det. Då pratade han knappt ngn svenska… Continue reading

  • Gick bärsärkargång i skymningen

    Detta är mängden med sallat som jag drog upp ur trädgårdslandet ikväll! Sallaten hade vuxit helt galet mycket under förra veckan vi var borta och nu smakar den inte längre  så där sprött och gott som ny sallat skall smaka,… Continue reading

  • Fortsättning söderut!

    Jaha, här stod vi hela bunten imorse. Duschade,( eller läs: bright eyed and bushy tailed!)  klara och färdiga att åka hemåt. Från vänster ses Svärföräldrarana, Sonen, Maken, Lillasyster, Dottern och jag. Det blev, som alltid en riktigt fin semestervecka i… Continue reading

  • Traditionen påbjuder vidare…

    … att vi åker till restaurangen där  den beställda maten kommer levererad på modelltågbana bredvid bordet! Jag trodde lite att vi skulle kunna skippa detta besök det här året eftersom Sonen vid 15 års ålder verkligen inte är lika tågtokig… Continue reading

  • Smygbörjat…

    En alldeles ofantligt vacker vårkväll som denna och tillika efter en intensiv dag på jobbet, blev det ingen tisdagszumba på kvällen, utan en riktigt skön hemmakväll. Helt ok det med faktiskt! Hela familjen var hemma för en gångs skull, så… Continue reading

  • Kära mammor!

    Varma grattsiar på morsdagen till alla mammor, styvmammor, bonusmammor, kvinnor som vill bli mammor, kvinnor som förlorat sina mammor, alla de som har mammor i livet osv, osv. Ingen nämnd och ingen glömd! Liksom i Finland firades morsdagen idag, söndag… Continue reading