mat

  • Go big, or go home!

    Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading

    Go big, or go home!
  • Jag hann… med nöd och näppe!

    Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading

    Jag hann… med nöd och näppe!
  • Ingen flygning på en vecka…

    … blev domen för Sonen denna måndag efter att han tillbringat ett par timmar på akuten natten mellan söndagen och måndagen efter att i misstag ha fått i sig skaldjur. Han kunde lugnt konstatera att han fortfarande är allergisk…. Flickvännen… Continue reading

  • En enormt långt bilkö…

    … som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading

    En enormt långt bilkö…
  • Now you see it… now you don’t!

    Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading

    Now you see it… now you don’t!
  • Skolbussarna….

    (Nedan samma hibiskus som jag fick av Dottern, men blommorna skiftar i färg!) …åker fortfarande förbi varje morgon denna vecka, men hos oss råder numera sommarlov. Lillasyster och de andra 892 nybakade studenterna från gymnasiet fick sommarlov en vecka tidigare… Continue reading

    Skolbussarna….
  • Vårens inspektion…

    … av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading

    Vårens inspektion…
  • Morgonnjutning…

    Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading

    Morgonnjutning…
  • Måndag med lite blandat…

    Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading

    Måndag med lite blandat…
  • Whirlwind weekend!

    Döm om Makens och min förvåning lördag förmiddag när det visade sig att vi hade fått långväga gäster under natten! Sonen med Flickvän hade anlänt under småtimmarna med flygplan och Lillasyster med Pojkvän hade hämtat hem dem från flygfältet! Blixtvisit… Continue reading

    Whirlwind weekend!