hälsa
-
Ja, vad säger man…?
Ja, kära läsare, vad säger man? När ens arbetskamrat sedan åtta år tillbaka har fått reda på att henens man drabbats av lymfom och har fem månader kvar här i livet om han väljer att inte gå igenom mediciner och… Continue reading
-
Måndag med fulle rulle och kyliga temperaturer
Denna kyliga måndagsmorgon kändes det extra kallt när jag stegade ut i mina träningskläder, som förstås inte är sydda att behålla mycket värme nära kroppen precis. Halvlånga yogabyxor är inte världens bästa att ha på sig när utetemperaturerna rör sig… Continue reading
-
Squirmy and grubs
I söndagens tidning fanns det en artikel om ett mycket intressant par. Detta par är bosatta här i Minneapolis trakten och har ett mycket unikt förhållande. För ngn tid sedan började de med en vlog på YouTube och jag kollade… Continue reading
-
Måndag med fräs
06.10: Upp med tuppen 07.30: Iväg med Lillasyster till den årliga läkarkontrollen. Mitt i värsta, tyngsta rusningstrafiken. Det tog en timme att komma fram. Finns det ngt tråkigare att sitta stilla i rusningstrafiken? Jag bara frågar! 08.30: Lillasyster är frisk… Continue reading
-
Fynd på den skandinaviska gåvobutiken
Finns denna månne för hemma? Det är en ‘cologne spray’ ämnad för både herrar och damer och den kommer från Irland. Namnet Inis betyder ö på irländska och doften skall påminna om havet. Nåja, nu tycker jag nog att det… Continue reading
-
Värt besväret? Ja, men absolut!
Ni som följer dessa blygsamma, men rätt täta skriverier ändå, vet att vi för knappa ett år sedan blev stugägare. Vid en rätt liten sjö i (grannstaten) norra Wisconsin. Nu har vi, faktiskt på en vecka kört nästan 1000 km… Continue reading