äktenskap

  • A rare beauty….

    En helt fantastisk dag fick vi denna onsdag! Det är mycket sällan temperaturen går under trettio grader under dagstid i juli månad, men denna härliga dag fick vi uppleva ljuvliga, svala +26 grader med torra vindar! Luftkonditioneringen stängdes av och… Continue reading

  • Sevärd!

    Jo men visst är den sevärd! Helt klart! Spännande så det förslår följer den första filmen till punkt och pricka. Klassisk action med Tom Cruise och alla piloter och de har naturligtvis en supersvår ‘mission’ som de övar för. Kommer… Continue reading

  • Tjugo timmar värda sitt guld…. ( Och sina kilometrar)

    När man befinner sig på mini semester är det mycket som skall hinnas med! Inget betungande precis, men lördagen spenderades med en hel del sysslor ändå. Inget sjusovande här inte, Maken var uppe med tuppen redan vid 07 denna lördag!… Continue reading

  • Avstickare på just under 24 timmar…

    Vi lämnade den heta, kvava luften i Tvillingstäderna bakom oss efter att Maken hade jobbat klart för dagen. Satte oss i bilen och körde iväg. Till stugan. På en super kort, men ack så ljuvlig avstickare! Steg ur bilen efter… Continue reading

  • Grill-och rökugnsmonstret fortsätter leverera

    Efter detta mer eller mindre impulsköp av Maken, påhejad av Sonen, måste vi ju naturligtvis testa annan mat också. Ikväll blev det kyckling. Med två olika kryddor. Jag började med att skölja och torka av kycklingen med hushållspapper. Sedan kryddade… Continue reading

  • Födelsedag 246 i ordningen för ‘red, white and blue’ och vi har firat hela helgen!

    Det har gått ett par dagar sedan jag gett mig tid att plita ned lite tankar, funderingar och uppdateringar från denna sidan av Potten. Anledningen är enkel! Vi har haft eminenta gäster söderifrån. Nu är de åter på väg tillbaka… Continue reading

  • Never judge a book by its cover!

    Byggnaden var mörk och låg. Både ute och inne. Sorlet där inne var påtagligt, nästan högljutt och värdinnan som frågade om vi hade reserverat ett bord i förväg, var skeptisk att hon skulle hitta ett sådant åt oss när hon… Continue reading

  • Enough is enough

    Står det överallt på sociala medier för ögonblicket. Man är trött på skolskjutningar och andra helt onödiga skjutningar i detta stora landet. Från ungdomarnas respektive skolor har det kommit mejl om vikten att åter diskutera med våra barn om vad… Continue reading

  • Jo men visst blev det bröllop!

    I lördags då Dotterns rumskramrat gifte sig med sin ‘high school sweetheart’. Bröllopet hölls i delstaten Wisconsin, brudparets hemstat. Redan på förmiddagen började mobilen plinga till med foton…. Bruden och hennes följe hade alla bokade tider för frisering och make… Continue reading