äktenskap

  • En enormt långt bilkö…

    … som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading

    En enormt långt bilkö…
  • Now you see it… now you don’t!

    Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading

    Now you see it… now you don’t!
  • Som det regnade igår!

    Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading

    Som det regnade igår!
  • Memorial Day…

    … uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading

    Memorial Day…
  • Look! No hands!

    Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading

    Look! No hands!
  • Vårens inspektion…

    … av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading

    Vårens inspektion…
  • En vecka…!

    En hel vecka har susat förbi och jag har inte loggat in här på bloggen en enda gång! Det är vår och schemat är digrare än vanligt helt enkelt. Fast bara för att jag inte tagit mig tid att plita… Continue reading

    En vecka…!
  • Fredagsgörat…

    … fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading

    Fredagsgörat…
  • She made my day!

    Utropade jag helt spontant när vi åter hade satt oss i bilen, Maken och jag. Vi besökte nämligen en trädgårdsbutik denna eftermiddag. Det börjar ju minst sagt vara dags för lite uppsnyggning av gården vår nu så här på våren.… Continue reading

    She made my day!
  • Ställd…

    … blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading

    Ställd…