De senaste inläggen…
-
Måndag med fräs
06.10: Upp med tuppen 07.30: Iväg med Lillasyster till den årliga läkarkontrollen. Mitt i värsta, tyngsta rusningstrafiken. Det tog en timme att komma fram. Finns det ngt tråkigare att sitta stilla i rusningstrafiken? Jag bara frågar! 08.30: Lillasyster är frisk… Continue reading
-
Sommar i september
Jodå, kära läsare, följare och smygtittare, visst kom sommaren tillbaka. Fotot ovan tog jag av termometern ute på verandan i skuggan vid 17 tiden då jag jobbade med middagen. Visst blev det varmt, ingen tvekan om den saken! Därtill sätts… Continue reading
-
Morgondimma
God morgon världen! Uppe med tuppen denna söndagsmorgon. Hjälper till i söndagsskolan vid kyrkan från 08.00-12.00, så det var bara att parvla sig ur sänghalmen denna söndagsmorgon. Dimman ligger tät över nejden och idag gör sommaren sin triumferande återvända med… Continue reading
-
To get egged
– ‘Curious if you have a door bell with a camera. It seems the entire street got egged last night.’ Ungefär så lät grannfruns SMS imorse redan vid åttatiden. En stund senare tittade jag ut på uppfarten och jovisst, mycket… Continue reading
-
Det blev pannkaka av alltihopa!
Ja denna torsdagskväll alltså! Middagsmålet blir väldigt tidigt på torsdagskvällarna eftersom den stora Lillasystern skall köras in till musikinstitutet i Minneapolis för lektionen i harpspelets konster. Skolbussen släpper av henne två timmar senare i år nu när hon är på… Continue reading
-
Helgprojekt
Ja, det där projektet vid stugan förra helgen ja…. Nu är det så att inne i stugan är det mesta av golvet täckt utav en skön, mjuk, nästan ny heltäckande matta och den är underbar! Dock är det kanske inte… Continue reading
-
Höstvackert och måndagstankar
Den där väderleken bjöd på duggregn i förmiddags som sedan utvecklades till hällregn då jag var ute och tömde komposthinken i eftermiddags. Ovan ses de vackra gula sensommar/höstblommorna ‘black eyed Susans‘ som fortfarande blommar på vår gård. De lyste nästan… Continue reading
-
Att som novis få stort ansvar….
I eftermiddags var jag på väg hem från mataffären då ett SMS kom inplingande till mobilen. Jag kollar aldrig mobilen då jag kör, utan den fick snällt vänta till jag stod parkerad och stilla i garaget. Jaha, akvariet var tomt… Continue reading








