• Imponerande läxor….

    Visste ni att min duktiga Dotter på universitetet valt att läsa finska den här terminen? Helt självmant! För ngn som hade så svårt för språket innan hon emigrerade, är detta nästan lite ofattbart, men ändå kul. Jag var också positivt… Continue reading

  • Överrsakning i komposten…

    Så gott som varje dag bär jag ner en liten hink med grönsaksavfall till komposten, som vi nu har haft i tre år redan. Ni som också komposterar med mig, vet att denna kompost behövs hållas fuktig av helt naturliga… Continue reading

  • I valet och kvalet

    Så här satt de efter att Lillasyster just hade stigit av skolbussen idag på eftermiddagen. Far och dotter framför datorn. Ser ni vad de tittar på? Jo, just det. En ny harpa. Det är endast två år sedan vi köpte… Continue reading

  • Följ med mig en dag på jobbet!

    Det är sällan jag tar med er till jobbet kära läsare. Vanligen, (likadant idag faktiskt) skriver jag sent på kvällarna och vi har för länge sedan stängt. Ikväll håller vi dock kvällsöppet, så följ med in vetja! Efter morgonmellanmålet klockan… Continue reading

  • Konfirmationssöndag…

    … var det för Sonen igår. Elva ungdomar konfirmerades tillsammans in i den Kristan tron och det var en väldigt trevlig och betydelsefull stund för ungdomarna som började i skriftskolan i november 2018,för nästan ett år sedan. De har haft… Continue reading

  • Äntligen! Nordliga, torra vindar!

    Jag har ordat om detta förut, men tack och lov för Minnesotas nordliga läge och granne till Kanada! Efter en veckas värmebölja, har den äntligen släppt och de sydliga vindarna från den mexikanska bukten är ett minne blott. Vi vaknar… Continue reading

  • Intimt, familjärt och mycket trevligt

    Ja, på ngt mycket bättre sätt  än så går det inte att beskriva hemmakosnerten som Lillasyster bjöd på i eftermiddags. Hon har nämligen kommit igenom den andra boken i Suzukimetoden att lära sig spela harpa och efter flera veckors ihärdigt… Continue reading

  • Curriculum night

    Den varma, nästan heta torsdagskvällen var späckad. Lektion i harpa för Lillasyster, så det bar av för henne  och Maken nästan direkt efter hemkomsten från skolan och efter en snabb smörgås till kvällsmat, medan jag styrde kosan till Lilalsysters nya… Continue reading

  • Stänger butik…

    … men bara för en dag. WordPress deltar, som så många andra företag och organisationer i den världsomfattande klimatstrejken den 20-27.9. Om jag har förstått det hela rätt, så hålls den digitala strejken endast inkommande fredag, då WordPress helt enkelt… Continue reading

  • Märkt

    Idag då jag anlände till jobbet fanns det ett vitt kuvert på min hylla där jag förvarar min väska. Inne i kuvertet fanns denna lilla knapp att sätta på mig. Den föreställer kartan av Minnesota, täckt i skog och norrsken… Continue reading