• Lördag morgon vid sjön….

    …. är tyst och stilla. Klockan visar just på nio och inifrån sovrummet där Lillasyster med Bästis sover hörs det ännu snarkningar…. Under natten snöade det en aning och ett tunt snötäcke täcker bilen på uppfarten bakom stugan. Dock är… Continue reading

  • Helt-apropå-minisemester

    När alla bitarna i livspusslet faller på plats, skall man bara utnyttja situationen och göra ngt spontant! Som att åka till (sommar)stugan en helg i slutet på januari! Ungdomarna avslutade sin höst/vintertermin igår och idag, fredag var det ledigt. Maken… Continue reading

  • Klockrent!

    Klockrent körde han och kammade hem körkortet denna 16 årsdag! Lyckligare  Son får man söka efter! Som han väntat och räknat dagarna till denna stora dag då han äntligen skulle få köra upp. Femtio körtimmar  behövde han och de fick… Continue reading

    Klockrent!
  • January thaw

    Så kom det äntligen! Tövädret! Visst hade det lovats 4 grader på värmen idag, men jag måste nog säga att jag var bra skeptisk efter den kalla månad som vi genomlidit så här långt med en dagstemperatur på -24 som… Continue reading

  • Undviker radio och TV….

    … idag har rättegången mot den s.k  Presidenten påbörjats och det är sgs allt som hörs  och ses i TV och radio och också nätet de kommande dagarna. Jag väljer att inte lyssna eller titta. Jag tror nämligen att allt… Continue reading

  • Morsan raggar!

    Det är söndag kväll och vi är hemma i Förorten utanför Tvillingstäderna igen efter helgens snabbvisit  till Madison i grannstaten Wisconsin. Vi anlände hemmavid runt 15 tiden och så var det bara att ta tag i de vanliga måndagssysslorna. Dock… Continue reading

    Morsan raggar!
  • Road trip

    Efter en eftermiddag i bilen har vi levererat Dottern tillbaka till universitetet i Madison i delstaten Wisconsin. Hon är nöjd och glad över att få vara tillbaka, träffa kompisar och komma igång med vårterminen efter sitt månadslånga jullov. Efter fredagens… Continue reading

  • Vargavintern 2020….

    …. fortsätter här i Mellanvästern. Snön vräkte ner över oss igår och det var runt -12 grader. Idag har vi det lika kallt plus att det blåser ordentligt och den nya snön, som är likt puder eftersom det är så… Continue reading

    Vargavintern 2020….
  • Hindra epidemin som sprider sig i snöstormen!

    Redan kl.13.30 anlände Sonen hem från skolan idag och en timme senare Lillasyster. Skolorna stängde två timmar tidigare än vanligt för att få eleverna hem och av skolbussarna innan snöovädret anlände på allvar. Ett mycket klokt beslut visade det sig… Continue reading

    Hindra epidemin som sprider sig i snöstormen!
  • Uppsökte läkare…

    … för min stackars, onda vänstra axel. Efter allt snöskottande i december har jag haft ont i min vänstra axel. För ca 2 veckor sedan blev det så besvärligt att jag hade svårt att sätta upp mitt långa hår i… Continue reading