Stugliv

  • Skål för helgen!

    Det är märkligt att se sin Dotter dricka öl! Det blev god pizza till middagen ikväll och hon och hennes far njöt av ett glas öl tillsammans! Själv är jag ingen ölfantast, men hon tyckte det var gott. För övrigt… Continue reading

  • Mera sommarkul….. vårvärme till trots

    Försommarvärme med +20 grader och fantastiskt varmt i solen. Dock riktigt kyligt i skuggan. Dottern som körde de fyra timmarna från studiestaden kom på fredagskvällen efter avslutad dag på sommarjobbet. Spännande blev körningen då hon fick se en stor, svart… Continue reading

  • Premiärtur!

    Med tungan rätt i munnen rattade Sonen familjens nya leksak i eftermiddags på premiärturen. Första gången han skulle lägga till vid bryggan efter att han och Maken sjösatt vattenskotern vid den lilla hamnen på andra sidan sjön där vi har… Continue reading

  • Tung, svart sörja och en massa ogräs

    Har man strand så måste den underhållas. Har man strand vid en insjö, måste den underhållas ännu mera! Varenda gång vi kommer till sommarstugan under den varma delen av året gäller det att kratta och rensa, rensa och kratta och… Continue reading

  • Dukat för två….

    Framkomna vid sommarstugan och det är sen vårkväll. Maken jobbade senare än han räknat med och då blev det förstås att vi åkte senare hemifrån Förorten också. Fast egentligen blev det på allra bästa sätt. På vägen hem hämtade han… Continue reading

  • Som fiskfjäll eller kanske fågelfjädrar…?

    Här sitter jag denna söndagskväll och jobbar på min nya stickning. Ett nytt mönster som en av mina väninnor ur stickjuntan mejlade mig förra veckan. Det skall bli en halsduk. En sk ‘cowl’på engelska. Alltså den är rundstickad och går… Continue reading

  • New Year’s Eve- all over again!

    Den sista kvällen vid (sommar)stugan för den här gången tyckte Maken att vi kunde fira brasa utomhus och kanske äntligen bränna av några fyrverkerier som vi hade med oss. Tanken var ju naturligtvis att vi skulle avnjuta dessa på nyårsaftonen,… Continue reading

  • Nästan trångt!

    Denna lördag bjöd på fantastiskt väder! Solsken och varmt med endast ngn minusgrad. Många av våra grannar här vid stugan gjorde precis som oss. Begav oss ut på isen! Varma kläder på, kopplen på våra två hundar och så begav… Continue reading

  • Gott nytt år från norra Wisconsin!

    Ute på isen spenderades eftermiddagen vid (sommar)stugan med ungdomar och hundar. Lugnt, kallt och vackert. Många grannar är också här. Tar adjö av det märkliga året 2020 och firar in det nya året 2021. Ett år som många har stora… Continue reading

  • Händer saker på olika håll

    Medan Maken och hunden Lilly befinner sig här…. ….vid (sommar)stugan en skön vinterhelg och installerar ny diskmaskin, hugger träd m.m har jag befunnit mig i köket hemma i Förorten sgs hela eftermiddagen. En till sats sorbet på tranbär finns nu… Continue reading