Stugliv
-
Now you see it… now you don’t!
Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading
-
Som det regnade igår!
Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
Vårens hästjobb…
.. har återigen utförts av Maken vid stugan denna torsdag. Även om jag sett honom göra detta hästjobb förut är det ändå ett imponerade jobb minst sagt! Den första sommaren vi var ägare till vårt lilla paradis i norra Wisconsin… Continue reading
-
Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!
Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading
-
Berg-och dalbana temperaturer i norra Mellanvästern
I lördags, alltså för 2 dagar sedan klättrade temperaturen hastigt och lustigt upp till hela +19 grader för att igår, söndag vara -6! Det gällde alltså att packa ’accordingly’ i fredags på förmiddagen innan vi styrde kosan nordösterut mot stugan.… Continue reading
-
Lönn och vodka…
… passar tydligen bra ihop. Maken åkte till destilleriet en bit bort från stugan och inhandlade lönnsirapen ovan smaksatt med vodka och så det som han egentligen hade tänkt köpa: en flaska vodka smaksatt med lönn. De två flaskorna skall… Continue reading
-
Sen fredagskväll i Wisconsin skogen….
Så var vi här igen. I kölden. I skogen i norra Wisconsin. Det är kallare här än vad vi hade i Minneapolis med omnejd, runt -14 i skrivande stund. Tur att tjockjackan är med. Likaså vantar och ordentlig mössa. Hemma… Continue reading








