fest

  • Lågor…

    Mysigt värre med brasa hos grannen, barn som springer runt och leker och vuxna som står omkring den sprakande brasan och pratar. Dunvästen är på,  för den för några timmar sedan så varma dagstempen har gått ner till endast  fem… Continue reading

  • Lugnt och tyst

    Det är lugnt och tyst i hsuet. Gästerna  har åkt hem, barnen sussar i sina sängar och Maken och jag sitter framför varsin skärm. Ljusen är tända, det är höstnatt ute, riktigt kyligt faktiskt och vi sitter inne i värmen.… Continue reading

  • The overnight bag

    Här står den igen, nästan packad och klar.  Klistermärkena från den förra resan, som det står MSP och KFL på sitter fortfarande kvar. ( Förkortningarna för flygöltet i Minneapolis och Reykjavik.) Toalettväskan skall nerpackas och tvätten snurrar ännu. Vi är… Continue reading

  • Trevlig Veneziansk!

    Med den här bilden, tagen i Fäboda för några veckor sedan, vill jag önska er alla en riktigt fin Veneziansk, eller villaavslutning imorgon, lördag. Ha en riktigt fin kväll med smällare, facklor, raketer, god mat, fint sällskap, m.m, m.m! 🙂 Continue reading

  • Sammandrag hittills….

    Dag 2,3, 4, 5, och 6 har kommit och gått och jag har liksom inte hittat till bloggen. Det verkar lite fel att blogga hemifrån den ÖSTRA sidan av Potten eftersom jag ju växte upp här och föredrar att blogga… Continue reading

  • Avsked

      Det ordnades en fin picknick/fest ikväll för våran avgående kör och musikledare vid vår kyrka. Över 200 kyrkomedlemmar mötte upp i den heta kvällsolen och stämningen var för det mesta på topp men också väldigt känslosam ett tag pga… Continue reading

  • För 20 år sedan….

    …gassade solen från en molnfri himmel och Minnesota bjöd på en het sommardag. Luftfukten var hög och temperaturen runt trettio grader. En typisk sommardag i Mellanvästern. Dock var detta inte  vilken dag som helst! Inne i huset rådde ett visst… Continue reading

  • Traditionsenligt så det förslår….

    …. men absolut inget fel med det, denna ‘Fourth of July weekend’. Vi har firat USAs självständighet i helgen och grillade ( väldidigt goda, tack maken!) revbesspjäll till middag igår dagen till ära och till detta hörde också traditionsneligt kokad… Continue reading

  • Tjuvstart

    Om en och en halv vecka firar maken och jag hela 20 gifta år tillsammans! Helt otroligt egentligen om man börjar tänka på saken. Vart har tiden gått egentligen?! Är det faktiskt 20 år sedan vi gtfte oss och hela… Continue reading

  • Konsert och camping…

    Ja, så såg den seaste helgen ut för barnen i den här familjen. Ett barn var klädd vackert som Askungen, det var bara glasskorna som fattades och de andra två kom hem på söndagseftermiddagen trötta och glada och i stora… Continue reading