fest

  • Firandet fortsätter….

    Idag, torsdag blev det Lillasysters och ettornas tur att fira årets sista dagar. Det blev picknick och lekar i en fin park ca. en halv timmes bilfärd från skolan. Föräldrar var inbjudna och uppmanade att deltaga och hjälpa till med… Continue reading

  • Fifth grade graduation

    Idag skulle då femmorna ha sin lite inofficiella examensdag. Vet  inte riktigt varför det skulle ske just idag eftesom de fortfarande har två dagar kvar i skolan, men så var det. Föräldrarna som hade organiserat hela dagen hade bestämt att… Continue reading

  • Förberedelser…

    Inkommande helg är det då dags för pianokonserten som Dottern deltar i. Klänningen är nästan klar och ser nu ut så här:   Den här bilden togs för två veckor sedan och Svärmor hade då ännu inte tagit in den… Continue reading

  • Catch up!

    Det har varit fullt up de seaste dagarna. Här är en kort tillbakablick:   Femteklassisterna gav föredrag för de församlade föräldrarna i torsdags. Sonen hade inte alls sett fram emot detta. Eleverna skulle reflektera över sin tid på lågstadiet och… Continue reading

  • Segerhoppet!

      -Jaaaaaa! Heroes vann!!   Ungarnas glada segerhopp ner i simbassängen hos fammo och faffas efter att jag kollat ESC på nätet och omröstningen hade just  avklarats, kl.18 lokal tid. Vilken glädje det blev! Stort grattis Måns och Sverige! Continue reading

  • Danshelg

    Efter ett till skolår  som gått i balettens, jazzens och steppandets tecken behövde flickorna och deras 300 danskompisar få visa vad de hållit på med de seasnte nio månaderna eller så. I år hölls det två dansföreställningar  på lördagen och… Continue reading

  • Morsdagsreceptet

    A recipe for my mom 1 cup of kindness 2 helping hands 1 warm smile Mix well with XOXO’s and have a Happy Mother’s Day! Love, Lillasyster     Continue reading

  • Ute i det gröna…

    …intog vi Dotterns födelsedagsmiddag ikväll. Annars blev det inte så många festligheter idag eftersom det annars var en helt vanlig onsdag för oss med skola och sedan körövningar och skriftskola för Dottern vid kyrkan. Ändå verkade hon mer än nöjd… Continue reading

  • Härliga ungdomar!

    Jaaaa! Det blev hur bra som helst med det snabbt planerade kalaset! Maten blev bra, mest uppvärmd kalsamat, chips och sådant, men för ett gäng hungriga ungdomar var det hur bra som helst! Jodå, både grönsaker och frukt fanns det… Continue reading

  • Hipp, hipp, hurra, för 7 åringen idag!

    Ja, direkt efter Alla hjärtans dag festligheterna blev det då dags att fira sjuåringen! Lillan fyller idag, den 16.2, men barnkalaset hölls igår på gymnastikskolan och det blev litet, men lyckat. Hon hade bjudit 10 kompisar på kalaset, men endast… Continue reading