kalas

  • Homecoming dance 2015

    Hon har just kommit hem, för en timme sedan. Den där 15 åriga Dottern som varit på skoldans ikväll. Hon hade skoj, riktigt skoj, fast hon inte kände så många. I en skola med 3000 elever är det inte alltid… Continue reading

  • Festligt värre!

    Hela helgen städades det. Både jag och Maken städade, plockade upp, dammtorkade, dammsög, tvättade kläder, skurade, dammade mattor etc, etc, tills vi var rätt nöjda med vad vi åstadkommit. Ett rent och snyggt hem som kunde visas upp åt alla… Continue reading

  • Festblåsan

    Inkommande vecka är det traditionell ‘Homecoming week‘ i Dotterns gymnasium och hon ser fram emot de olika festligheterna som ordnas under hela veckan. Det som skall bli allra roligast blir nog dansen, den s.k ‘homecoming dance‘ som ordnas på lördagskvällen.… Continue reading

  • Lugnt och tyst

    Det är lugnt och tyst i hsuet. Gästerna  har åkt hem, barnen sussar i sina sängar och Maken och jag sitter framför varsin skärm. Ljusen är tända, det är höstnatt ute, riktigt kyligt faktiskt och vi sitter inne i värmen.… Continue reading

  • Avsked

      Det ordnades en fin picknick/fest ikväll för våran avgående kör och musikledare vid vår kyrka. Över 200 kyrkomedlemmar mötte upp i den heta kvällsolen och stämningen var för det mesta på topp men också väldigt känslosam ett tag pga… Continue reading

  • Traditionsenligt så det förslår….

    …. men absolut inget fel med det, denna ‘Fourth of July weekend’. Vi har firat USAs självständighet i helgen och grillade ( väldidigt goda, tack maken!) revbesspjäll till middag igår dagen till ära och till detta hörde också traditionsneligt kokad… Continue reading

  • Tjuvstart

    Om en och en halv vecka firar maken och jag hela 20 gifta år tillsammans! Helt otroligt egentligen om man börjar tänka på saken. Vart har tiden gått egentligen?! Är det faktiskt 20 år sedan vi gtfte oss och hela… Continue reading

  • Firandet fortsätter….

    Idag, torsdag blev det Lillasysters och ettornas tur att fira årets sista dagar. Det blev picknick och lekar i en fin park ca. en halv timmes bilfärd från skolan. Föräldrar var inbjudna och uppmanade att deltaga och hjälpa till med… Continue reading

  • Catch up!

    Det har varit fullt up de seaste dagarna. Här är en kort tillbakablick:   Femteklassisterna gav föredrag för de församlade föräldrarna i torsdags. Sonen hade inte alls sett fram emot detta. Eleverna skulle reflektera över sin tid på lågstadiet och… Continue reading

  • Ute i det gröna…

    …intog vi Dotterns födelsedagsmiddag ikväll. Annars blev det inte så många festligheter idag eftersom det annars var en helt vanlig onsdag för oss med skola och sedan körövningar och skriftskola för Dottern vid kyrkan. Ändå verkade hon mer än nöjd… Continue reading