teknologi

  • Vackra toner

    Ni som följer dessa vardagliga skriverier kommer kanske ihåg att Lillasyster deltog i en elevkonsert vid musikskolan där hon varit elev de senaste 10 åren. Elevkonserten hölls den första söndagen denna månad. För några dagar sedan fick vi YouTube länken… Continue reading

  • Lönn och vodka…

    … passar tydligen bra ihop. Maken åkte till destilleriet en bit bort från stugan och inhandlade lönnsirapen ovan smaksatt med vodka och så det som han egentligen hade tänkt köpa: en flaska vodka smaksatt med lönn. De två flaskorna skall… Continue reading

  • En trevlig fredag…

    … har avslutats med SvtPlay och Carina och sedan veckans Skavlan. Intervjun med Bill Gates tyckte jag var mycket bra! Har ju naturligtvis vetat att han länge hållit på med filantropi, men att han är en sådan sympatisk och klok… Continue reading

  • Bossen Bruce Springsteen har ordet …

    https://minnesotareformer.com/briefs/bruce-springsteen-releases-anti-ice-protest-song-streets-of-minneapolis/ Continue reading

  • Det blev en halsvärmare!

    Denna blev jag mycket nöjd med! Den blev klar nu ikväll framför skärmen med de andra stickande väninnorna. Blir skön att ha nu när våra temperaturer fortfarande rör sig kring -15 på dagarna. Kallare under nätterna, men då håller jag… Continue reading

  • Kallt….

    Continue reading

  • Inte en enda maska…

    … stickade jag under eftermiddagens bilfärd hem till Förorten igen. Det är rätt ovanligt egentligen, men eftersom jag började med ett mindre projekt på lördagskvällen och behöver läsa mönstret på samma gång jag stickar, är det helt enkelt lättare att… Continue reading

    Inte en enda maska…
  • Kärt återseende

    Snön singlade ned i Förorten en stor del av eftermiddagen och även om det inte utlovades några större mängder var jag en aning skeptisk till att åka till stugan i skogen. Vinden ven nordvästerifrån och förde kallare temperaturer med sig… Continue reading

    Kärt återseende
  • Kopplar av och kopplar bort….

    Stickningen och en ljudbok blev mina goda vänner igår kväll efter åter en tung dag med nyheter från Minnepaolis som säkerligen kom snabbt ut i världen. Immigrationspolisen, den nu rätt berömda över sina brutala angrepp mot illegala immigranter, och ibland… Continue reading

  • Trettondagen…

    …uppmärksammas inte nämnvärt i detta landet. Skolorna började på måndagen och på tisdagen avverkade alltså lillasyster skoldag nr.2. Däremot föll vinterlovet ( Nej, ngt jullov heter det inte heller eftersom många andra högtider faller under samma lov och inte alla… Continue reading

    Trettondagen…