teknologi
-
Tisdag- röstdag
Jag åkte till vallokalen vid lunchdags. Var lite orolig att kön skulle vara lång om folk tagit en extra lång lunch paus för att åka och rista, men det behövde jag inte vara. En ständig ström av unga och äldre… Continue reading
-
Stickandet…
.. har gått mindre bra den senaste tiden. Det verkar som att jag river upp mera och så att säga stickar baklänges, än vad jag faktiskt får stickat. En aning enerverande minst sagt. För några dagar sedan när vi satt… Continue reading
-
En-miljon-etthundra-tolv-tusen kilometer…
… hade Artemis astronauterna rest ikväll när de, kl. 19.07 lokal tid i Minnesota landade i Stills havet sydväster om staden San Diego i Kalifornien. ( klockan var då 17.07 i Kalifornien och hemma i Norden sov ni gott! )… Continue reading
-
Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!
Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading
-
Chicago Style Deep Dish Pizza…
… har jag aldrig försökt mig på förut men receptappen på min iPad lockade och eftersom jag kunde åka och handla medan degen stod på jäsning och tvättmaskinen skötte sitt på samma gång, passade denna tisdag ypperligt. I begynnelsen då… Continue reading
-
Våren återvänder…
Vid tiotiden i förmiddags stod solen redan högt på himlen och värmde! Fåglarna kvittrade och snön smälte redan vid denna tid på dygnet. Solen har samma vinkel nu som den hade i september, fick jag ta del av via bilens… Continue reading
-
Hem kom vi…
…. Även om hemresan blev lång. Så väldigt skönt att få blanda sig mellan egna lakan igår kväll och nu är det en nästan ledig måndag. Sonen har redan stigit upp vid 07.30. Ätit frukost och är i skrivande stund… Continue reading
-
Hjärngympa!
Tusen tack till Ewa med bloggen Tyg, garn och hund (tygochgarn.com) som satte ut länken till stickmönstret Strömsö Grafiska! Ett väldigt roligt och utmanande mönster och det gäller att hålla tungan rätt i munnen! Tekniken är egentligen inte svår. Endast… Continue reading
-
Skall man resa till solen…
… behövs rätta kläder trots att det är -7 ute på hemmaplan med en kall blåst. En av favoritbutikerna på nätet stoltserade, lagom till Spring Break ( vårlovet, eftersom vi inte har ngt sportlov), med en rejäl rea och denna… Continue reading
-
Golden wawes
Drops mönster tilltalar mig. . Jag satt sent på söndagskvällen och bläddrade igenom en hel rad med Drops mönster på deras hemsida och hittade flera som jag gillade. Flera sjalar och halsdukar. Våriga och somriga toppar mm. Fastnade till slut… Continue reading









