teknologi
-
Vårens inspektion…
… av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading
-
Åter har en hel vecka…
… gått förbi utan att jag varken uppdaterat läget här på denna vardagsblogg eller ens läst de bloggar jag vanligtvis följer. Av ngn anledning prioriterar jag inte skrivandet för tillfället…. Trots att jag konstant har tusen idéer för inlägg i… Continue reading
-
Fredagsgörat…
… fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading
-
Morgonnjutning…
Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading
-
Måndag med lite blandat…
Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading
-
Whirlwind weekend!
Döm om Makens och min förvåning lördag förmiddag när det visade sig att vi hade fått långväga gäster under natten! Sonen med Flickvän hade anlänt under småtimmarna med flygplan och Lillasyster med Pojkvän hade hämtat hem dem från flygfältet! Blixtvisit… Continue reading
-
Grovt misstag
Denna ’orm’ revs upp sent igår kväll med ett hjärtligt skratt. Under dagen åkte jag till den lokala garnaffären. Ville söka garn till en ny, somrig topp. Det skulle vara ngt tunt, somrigt garn. Denna onsdag har vi utlovats +27… Continue reading
-
Ställd…
… blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading









