teknologi
-
Jag hann… med nöd och näppe!
Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading
-
Ingen flygning på en vecka…
… blev domen för Sonen denna måndag efter att han tillbringat ett par timmar på akuten natten mellan söndagen och måndagen efter att i misstag ha fått i sig skaldjur. Han kunde lugnt konstatera att han fortfarande är allergisk…. Flickvännen… Continue reading
-
En enormt långt bilkö…
… som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Skolbussarna….
(Nedan samma hibiskus som jag fick av Dottern, men blommorna skiftar i färg!) …åker fortfarande förbi varje morgon denna vecka, men hos oss råder numera sommarlov. Lillasyster och de andra 892 nybakade studenterna från gymnasiet fick sommarlov en vecka tidigare… Continue reading
-
Nej, inte riktigt så varmt blev det…
Det skall påpekas att sensorn på utsidan för termometern i köksfönstret visserligen hänger fritt, men väggen bakom den är brun. Och följaktligen blir den väldigt varm när solen gassar och det ändå är kring +30 grader ute. Naturligtvis registrerar sensorn… Continue reading
-
Memorial Day…
… uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading
-
Outstanding team member…
… var bara ett av priserna Sonen vann ikväll. Skolans lag kom totalt på andra plats i flygtävlingen. Starkt gjort av det unga laget och med endast 12 studerande på laget. Sonen, tillsammans med en annan studerande som också blir… Continue reading
-
Look! No hands!
Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading








