glädje

  • Intimt, familjärt och mycket trevligt

    Ja, på ngt mycket bättre sätt  än så går det inte att beskriva hemmakosnerten som Lillasyster bjöd på i eftermiddags. Hon har nämligen kommit igenom den andra boken i Suzukimetoden att lära sig spela harpa och efter flera veckors ihärdigt… Continue reading

  • Märkt

    Idag då jag anlände till jobbet fanns det ett vitt kuvert på min hylla där jag förvarar min väska. Inne i kuvertet fanns denna lilla knapp att sätta på mig. Den föreställer kartan av Minnesota, täckt i skog och norrsken… Continue reading

  • Sommar i september

    Jodå, kära läsare, följare och smygtittare, visst kom sommaren tillbaka. Fotot ovan tog jag av termometern ute på verandan i skuggan vid 17 tiden då jag jobbade med middagen. Visst blev det varmt, ingen tvekan om den saken! Därtill sätts… Continue reading

  • Helgprojekt

    Ja, det där projektet vid stugan förra helgen ja…. Nu är det så att inne i stugan är det mesta av golvet täckt utav en skön, mjuk, nästan ny heltäckande matta och den är underbar! Dock är det kanske inte… Continue reading

  • Det här är min pappa…

    … och han är alldeles täckt av hår och har därför inga kläder på sig! Detta anförtroddes jag av en av våra femåriga flickor på jobbet i förmiddags och jag frågade henne på direkten om jag fick ta en bild… Continue reading

  • En lite-av-varje fredag

    En Son som absolut inte ville bli fotograferad imorse innan han gick ut till skolbussen. Maken var snabb och fick nästan ett bra foto av honom…. Storayster ville se en skymt av sin bror  via den digitala tekniken skrev hon… Continue reading

  • Policies and procedures

    Ugh. Suck. Stön. Idag satt vi på skolbänken hela gänget. Gänget jag jobbar med alltså. Vårt lilla dagis öppnar inkommande tisdag och före det är det en del som måste göras. Bland annat sitta stilla i 6+ Timmar  och lyssna… Continue reading

  • Med lite vemod i hjärtat…

    … har vi denna måndag återvänt hem till Förtorten från stugan. Vadå måndag?, undrar ni skarpsynta läsare säkert nu. Har ni inte samma dagar där på västra sidan Potten som vi har här på östra?! Jodå, lugn bara lugn. Det… Continue reading

  • Middle school locker move in, chapter 2

    Det är tine alltid så lätt att veta vad som väntas då man skall börja i en ny skola. Jag trodde, lite felaktigt att Lillasyster visste vad det handlade om igår när vi åkte till hennes nya skola och hon… Continue reading

  • Middle school locker move in

    Från gårdagens inlägg och funderingar om tappra Greta tillbaka till familjen här i Förorten och vad vi pysslat med idag. Tvära kast i denna blogg. Bara att hänga  med go vänner! Ni som regelbundet tittar in här hos mig och… Continue reading