glädje

  • Höstrapport från skogarna i norra Wisconsin

    Maken kom hem glad och nöjd efter sitt korta, men välbehövliga stugbesök idag på eftermiddagen. Det hade varit svalt och skönt, men uppehållsväder och Maken var mycket nöjd. Han är inte den som älskar sommar, sol och värme ändå, utan… Continue reading

  • Helloooooo snow!

    Två dagar efter att vi hade 20 varma plusgrader är snön ett faktum. Det är här i Mellanvästern som det gäller att veta hur man skall klä sig för dagen! God förmiddag härifrån! Det är som sagt snö på gång… Continue reading

  • Squirmy and grubs

    I söndagens tidning fanns det en artikel om ett mycket intressant  par. Detta par är bosatta här i Minneapolis trakten och har ett mycket unikt  förhållande. För ngn tid sedan började de med en vlog på YouTube och jag kollade… Continue reading

  • Trevlig måndag med bl.a mera studier

    Det blev en trevlig måndag trots att Zumban var annullerad pga att studion där vi dansar var stängd till följd av att golven skulle skulle putsas upp. (slipas och lackas kanske, inte riktigt säker på den saken faktiskt…)  Så efter… Continue reading

  • Helga vilodagen…

    …. eller ngt sådant ja. Jo visserligen började söndagen med sedvanlig gudstjänst och det känns alltid bra. Det är liksom en bra avslutning och början på veckan på en och samma gång. Mycket mera än så följde jag inte budordet… Continue reading

  • Dagens bokrecension

    Boken som jag läste ut igår natt var riktigt bra. Skriven av den brittiske författaren Jenny Colgan är hon inte så känd här på andra sidan Potten. Inte lika känd som allas vår Jojo Moyes i alla fall. ( visste… Continue reading

  • En helt vanlig torsdag -status quo

    Har ni någonsin uppskattat det samma, gamla vanliga? Ni vet då livet bara rullar på och det kan verka ganska entonigt, men bra ändå? Då inte mycket nytt händer, men allt är liksom likadant och det känns så där lagom… Continue reading

  • Överrsakning i komposten…

    Så gott som varje dag bär jag ner en liten hink med grönsaksavfall till komposten, som vi nu har haft i tre år redan. Ni som också komposterar med mig, vet att denna kompost behövs hållas fuktig av helt naturliga… Continue reading

  • Följ med mig en dag på jobbet!

    Det är sällan jag tar med er till jobbet kära läsare. Vanligen, (likadant idag faktiskt) skriver jag sent på kvällarna och vi har för länge sedan stängt. Ikväll håller vi dock kvällsöppet, så följ med in vetja! Efter morgonmellanmålet klockan… Continue reading

  • Konfirmationssöndag…

    … var det för Sonen igår. Elva ungdomar konfirmerades tillsammans in i den Kristan tron och det var en väldigt trevlig och betydelsefull stund för ungdomarna som började i skriftskolan i november 2018,för nästan ett år sedan. De har haft… Continue reading