Familj

  • I väntan på gäst…

    Gästsängen ovan är bäddad med rena lakan. Badrummet intill, som också utgör akvariumlabb för Maken , städat och uppsnyggat och hela huset är dammsugit och klart för Dotter och hennes väninnna att anlända vilken minut som helst. De skall gå… Continue reading

  • Domen

    ‘ I will send in your approval and recommend you for citizenship. Congratulations! ‘ Jaha. Så var det över och så löd domen idag på förmiddagen efter avklarad intervju och prov i samhällskunskap. De första sex frågorna fick jag rätt… Continue reading

  • Bonusledigt

    Varje höst händer det och varje höst glömmer jag att det skall hända. En långhelg i början av november för barnen. Skolåret är indelat i tre terminer och idag tog höstterminen slut. Nu följer det två dagar ledigt för skolbarnen… Continue reading

  • Ut med Halloween, in med…julen?

    Ja, men absolut! Här i Amerikat går det undan och ligga på latsidan skall man  kan icke göra! Alltså städade Maken och jag bort de få pynt vi hade framtagna för Halloween  och tog  fram julbelysningen istället. Jodå, på riktigt.… Continue reading

  • Stor, nej enorm besvikelse…

    … för Lillasyster denna Halloween 2019. Fortfarande sängliggande med stegring/feber, ont i halsen  och nu också snuva. Maken föreslog att  det kanske var bäst att få ett svalgprov gjort, så i förmiddags åkte vi iväg till kliniken. Länge behövde vi… Continue reading

  • Sjukstuga

    Ibland slår de till de där virusen! Igår kväll klagade Lillasyster på att hon var otroligt trött och hade lite ont i halsen. Dock led hon inte av några andra symptom, så jag antog att hon inte fått tillräckligt med… Continue reading

  • Helt perfekt för Halloween

    Mörkt, rätt kyligt med endast ngn plusgrad och de flesta löven har nu fallit av träden.  Tyst, mörkt och kyligt. Helt perfekt för torsdagskvällens ‘trick or treating’. Detta kommer förstås att ske efter mörkrets inbrott och de flesta barn och… Continue reading

  • Ute i sista minuten

    Som jag berättade i mitt förra inlägg, så är mamman i huset verkligen ingen Halloween, fantast. Dock är det ju  faktiskt Halloween inkommande torsdag, den 31.10 och Lillasyster ville ha ngt att klä ut sig till. Först hade hon tänkt… Continue reading

  • Halloweenpynt

    Alltså jag är ingen Halloween fantast. Aldrig har varit, kommer knappast aldrig att bli. Ändå… Det pyntas här och där hos grannarna och vi har ju faktiskt en elvaåring i huset.  Halloween infaller alltid den sista oktober, vilket i år… Continue reading

  • Måndag med hällregn och ny Zumbamusik

    Efter en helg med fantastiskt vackert väder vaknade vi till gråa skyar och hällregn imorse. Så särskilt kallt var det inte, men molnen hängde lågt över hustaken och det var bara att tända ljuset på köksbordet för att sprida lite… Continue reading