Familj
-
I väntan på gäst…
Gästsängen ovan är bäddad med rena lakan. Badrummet intill, som också utgör akvariumlabb för Maken , städat och uppsnyggat och hela huset är dammsugit och klart för Dotter och hennes väninnna att anlända vilken minut som helst. De skall gå… Continue reading
-
Domen
‘ I will send in your approval and recommend you for citizenship. Congratulations! ‘ Jaha. Så var det över och så löd domen idag på förmiddagen efter avklarad intervju och prov i samhällskunskap. De första sex frågorna fick jag rätt… Continue reading
-
Ut med Halloween, in med…julen?
Ja, men absolut! Här i Amerikat går det undan och ligga på latsidan skall man kan icke göra! Alltså städade Maken och jag bort de få pynt vi hade framtagna för Halloween och tog fram julbelysningen istället. Jodå, på riktigt.… Continue reading
-
Måndag med hällregn och ny Zumbamusik
Efter en helg med fantastiskt vackert väder vaknade vi till gråa skyar och hällregn imorse. Så särskilt kallt var det inte, men molnen hängde lågt över hustaken och det var bara att tända ljuset på köksbordet för att sprida lite… Continue reading