sport
-
Flera vinteraktiviteter
Igår, på annandagen ( som då icke firas här) efter att flickorna var klara i pulkbacken gick de över till lekparken istället. När man, som kusinen, aldrig har klättrat omkring på klätterställningar gjorda av metall på vintern förut, märkte hon… Continue reading
-
Lördagsnöje
Lördagen bjöd på en solig och varm eftermiddag med temperaturer kring noll grader. Igår öppnade den nya parken i vår förort med en islagd bana att åka skridskor på! Inga puckar eller hockeyklubbor tillåts, utan man åker skridsor runt och… Continue reading
-
Surfin’ Safari
Det regnade den sista dagen på Kauai, ordentligt! Det formligen spillde ner! Vi hade lovat de äldre två barnen surfinglektioner innan vi åkte hem och eftersom vi måste checka ut ur hotellet kl.10 och vårt flyg tillbaka österut inte skulle… Continue reading
-
Fullspäckad lördag!
Idag, lördag var programmet digert. Till råga på allt hade Maken helgdejour i 24 h, så det var jag som skötte om ruljansen. Tack och lov hade jag anlitat bra hjälp från grannen, Svärmor och en mamma som också har… Continue reading
-
Staycation: höstlov
Precis som hemma i Jakobstad firar vi också höstlov denna vecka. Dock är det inte lika långt som det är hemma, utan endast torsdag och fredag är lediga. Vackert så. Eftersom det blir fyra dagar ledigt med helgen inberäknad, klagar… Continue reading
-
Tillbaka i gymsnastikens underbara värld
Hon var lite nervös förra löradagen, vår yngsta Dotter. Höstterminen för gymnastiken började igen och hon hade åter blivit upflyttad till nästa nivå. Nu med varierande åldrar i grupen. Den äldsta är 11 och den yngsta är endast 6.5 år!… Continue reading
-
Fotisträningar
Ikväll fortsatte fotisträningarna för Sonen och han riktigt njöt, trots stel vänsterarm efter stelkrampsvaccinet. Förra måndagen hällregnade det, men ikväll var det endast svalt, blåsigt och mulet. Det var egentligen riktigt svalt för årstiden och våra breddgrader. Termometern orkade inte… Continue reading
-
En eftermiddag på läger
Senaste vecka, medan vi ännu var hemma i Jakobstad, anmälde vi Sonen till fortsättningskursen i pil och bågskytte. Han var med om den första kursen veckan före resan och vi hade tänkt att han skulle få ta följande kurs inkommande… Continue reading
-
Uppflyttad
En stolt Lillan meddelade efter förmiddagens gymnastiklektion att hon blivit uppflyttad till nästa nivå och därmed också en annan grupp efter att hon nu klarar av allt som hon behöver klara av på nivån ‘beginning 2’. Helt förvånade blev vi… Continue reading
-
High Gold
Ja, det blev belöningen och priset för Dottern och henne dansgrupp idag på eftermiddagen när de deltog i danstävlingen. Kategorierna är inte riktigt som man skulle kunna vänta sig. Det handlar inte om första, andra och tredje plats, utan alla… Continue reading