Sommarläsning
-
Oroande vackert…
Sommaren är torr. Belgien och Tyskland fick för mycket regn och här i norra USA och även i Norden verkar ni törsta ordentligt. Solen är rödfärgad när den nu sänker sig ner över hustaken. Denna röda färg är visserligen vacker,… Continue reading
-
Från en Jojo till en annan Jojo…
… Moyes alltså. Denna fantastiskt begåvade, brittiska författare. Har ni läst henne? Boken ovan läste jag ut för ngn vecka sedan. Den är lite äldre, kom ut 2012, men mycket läsvärd. Speciellt om du gillar historia. Hela berättelsen börjar i… Continue reading
-
Simsalabim!
Så låg den där i kundvagnen! Den allra nyaste och hetaste utgåvan av favoritförfattaren! Boken kom ut tidigare i sommar och det har kliat i fringrarna sedan dess. Enkel och njutningsbar strandläsning. Vill normalt inte ha ngt på djupet under… Continue reading
-
Beach read i sommarvärmen
Det verkar ju vara populärt det där med att blanda svenska och engelska hemmavid, så jag tänkte att jag satsar på en liknande rubrik ikväll! Denna fredag har jag läst sgs hela dagen. Jag försöker komma genom min nygamla bok,… Continue reading