Sommarläsning

  • Jag hann… med nöd och näppe!

    Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading

    Jag hann… med nöd och näppe!
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • I’m keeping it! It’s mine!

    …utbrast Maken för en liten stund sedan när jag satte de sista stygnen på plats i dagens mössa. Det var tänkt att denna skulle sättas i högen som jag har bestämt mig för att ge bort, men istället gick den… Continue reading

    I’m keeping it! It’s mine!
  • Svalare

    Det blåste friska, torra vindar från sjön medan jag satt utomhus med stickningen på eftermiddagen. Så oerhört stor skillnad från den tunga fukten och värmen vi nu haft flera dagar i rad och en hel del av denna sommar. Maken… Continue reading

    Svalare
  • Avslutar helgen….

    .. med stickning och min senaste ljudbok lånad från biblioteket. Ni vet duktiga, brittiska Jojo Moyes och henens senaste roman We All Live Here. Hela ljudboken tar runt tio timmar att lyssna till, så det rör sig om en tjock… Continue reading

    Avslutar helgen….
  • Trettio sidor…

    … kvar att läsa innan jag är klar med den 27e boken i Nantucket serien skriven av den amerikanska författaren Elin Hildebrand. ( Hon uttalar sitt namn som i Ellen. INTE Elin.) Jag köpte boken redan förra sommaren, men har… Continue reading

    Trettio sidor…
  • Värme…

    … det är lite man kan göra åt vädret och det lönar sig inte nämnvärt att klaga på det heller. Det är liksom bara att göra det bästa av situationen. Så när vi återigen har temperaturer över 30 plusgrader och… Continue reading

  • Måndag=stickjunta

    Jo men visst. Det är måndag, Hela dagen. Detta i sin tur betyder stickning framför skärmen med den trevliga stickjuntan och ännu trevligare diskussioner. Skall man sitta två timmar framför skärmen behöver man lite nytt garn för disktrasor. Det är… Continue reading

  • Lugnet efter stormen…

    … jo men så kändes det lite denna tisdag efter den intensiva helgen med besök från när och fjärran. Nu är lakan tvättade och handdukar likaså. Allting iordningställt inför nästa besök. Denna onsdag blev det åter över trettio grader varmt… Continue reading

  • The ultimate beach read!

    Den kom på posten dagen innan vi skulle åka till sommarstugan. En julpresent som hade beställts av Maken i december, men som just kommit ut i tryck nu i juni. En pinfärsk bok av favoriten Elin ( hon uttalar sit… Continue reading