Bygga & bo
-
Vädret levererar… både det ena och det andra….
Vid 13 tiden, just före Sonen och jag skulle iväg till hans skolan, mörknade det alldeles fruktansvärt ute och snabbt gick det. Vädersirenerna började tjuta och alla mobiler hemma likaså. Ovädret var på väg, och helt förvånade var vi ju… Continue reading
-
Diverse från stuglivet
Efter just under tre timmar är vi hemma i Förorten och visst är det lyxigt med uppkoppling igen, ingen diskussion om den saken. Förmiddagen i Wisconsin bjöd på ypperligt väder med sol, svala vindar och varm sjö att simma i.… Continue reading
-
Sista dagen
Imorgon, lördag bär det av sydvästerut mot Förorten igen. Trots en lite jobbig början på veckan med regn, åska, elavbrott och stillastående båt, blev det en mycket fin vecka. Vädret har blivit mycket bättre. Maken listade ut vad det var… Continue reading
-
Idag flaggar vi….
… med finländsk ‘windsock‘ ( USAs motsvarighet till vimpel) fast det är den fjärde juli och USAs 243e födelsedag! Egentligen borde ju nog USAs flagga vara upphängd eller kanske båda, men en sådan behöver ännu inhandlas till stugan! Dagen har… Continue reading
-
En fantastiskt njutbar dag!
Det är inte lite man hinner med då man vill! Eftesom Maken jobbar imorgon, söndag, är vi redan tillbaka i Förorten från stugan och det är lördag kväll. Allt som allt var vi borta hemifrån runt 29 timmar, just… Continue reading
-
Planering för stugliv!
Hit bär det av i helgen! Till den där nya stugan i Wisconsin! Det handlar nämligen om vårens/sommarens första långhelg och jag har beställt vackert väder och lite över tjugo grader varmt för helgen. Vi får se om Moder Natur… Continue reading
-
Öga för färg och form
Min konstnärliga Dotter, som mitt i alla har blivit hejdunderligt intresserad av blommor och växter fick en uppgift igår av mor och far och tog tag i den direkt. Plantera blommor i krukorna framför och bakom vårt hem och göra… Continue reading
-
Vårkväll
En helt vanlig torsdag, som faktiskt var otroligt varm, nästan kvav på seneftermiddagen, går mot sitt slut. Ögonlocken är tunga efter en fullspäckad dag och det finns inte så mycket att orda om ikväll. På fotot ovan ser ni Svartbjörken… Continue reading
-
Vårens första skörd
Igår, lördag skördade jag de första stjälkarna av den jättelika rabarbern som vuxit och frodas så till den milda grad att den blommar! Ve och fasa, nu blev det ju nästan panik då Maken googlade och vi fick reda på… Continue reading
-
Skåpgöra tråkgöra
Efter en helt fantastiskt vacker dag med mycket utevistelse och temperaturer på tjugo plusgrader, drog det in kallare väder på kvällen så fort solen gick i moln vid 19.30 tiden och jag ägnade en stor del av kvällen till att städa… Continue reading