språk
-
Det blev en halsvärmare!
Denna blev jag mycket nöjd med! Den blev klar nu ikväll framför skärmen med de andra stickande väninnorna. Blir skön att ha nu när våra temperaturer fortfarande rör sig kring -15 på dagarna. Kallare under nätterna, men då håller jag… Continue reading
-
Svägerskans majsbröd ( corn bread)
Här kommer Svägerskans recept på majsbröd. Rätt fritt konverterat från det amerikanska mått systemet. Receptet är ganska stort, så tidigare i veckan när jag bakade detta för tre personer halverade jag receptet. Ingredienser: 2,5 dl vetemjöl 2,5 dl majsmjöl (… Continue reading
-
Kärt återseende
Snön singlade ned i Förorten en stor del av eftermiddagen och även om det inte utlovades några större mängder var jag en aning skeptisk till att åka till stugan i skogen. Vinden ven nordvästerifrån och förde kallare temperaturer med sig… Continue reading
-
Kopplar av och kopplar bort….
Stickningen och en ljudbok blev mina goda vänner igår kväll efter åter en tung dag med nyheter från Minnepaolis som säkerligen kom snabbt ut i världen. Immigrationspolisen, den nu rätt berömda över sina brutala angrepp mot illegala immigranter, och ibland… Continue reading
-
Från den västra sidan av Potten….
… till den östra sidan av Potten… Gott nytt år/Happy New Year! 🥳 Continue reading
-
Mitt i händelsernas centrum…
… står jag för tillfället. Flyttbilen med tillhörande 5 starka män och en del kärror jobbar frenetiskt med flytt hos Svärföräldrarna. Deras andra flytt kanske man kunde uttrycka det…? Svärföräldrarna själva trivs redan alldeles ypperligt i sin lilla tvårummare vid… Continue reading
-
Åter är det körsång…
… på programmet. Tidigare denna söndag, närmare bestämt kl. 15, befann jag mig på plats i den, för nejden, rätt gamla kyrkan. Vi är ingen stor kör, runt 25-30 personer, som övar in en liten mini konsert med julsånger inför… Continue reading




