språk

  • Go big, or go home!

    Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading

    Go big, or go home!
  • Jag hann… med nöd och näppe!

    Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading

    Jag hann… med nöd och näppe!
  • Inte ens provat än…

    … men min Ember Light Pullover stickad i ett mjukt bomulls-och linnegarn blev alldeles precis klar. Nu skall den såklart tvättas och torkas och förhoppningsvis passar den precis som jag hoppas efter det. Klockan är åter sent och det är… Continue reading

    Inte ens provat än…
  • Rain now… and the remainder of the day…

    Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading

    Rain now… and the remainder of the day…
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • Look! No hands!

    Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading

    Look! No hands!
  • Åter har en hel vecka…

    … gått förbi utan att jag varken uppdaterat läget här på denna vardagsblogg eller ens läst de bloggar jag vanligtvis följer. Av ngn anledning prioriterar jag inte skrivandet för tillfället…. Trots att jag konstant har tusen idéer för inlägg i… Continue reading

    Åter har en hel vecka…
  • En vecka…!

    En hel vecka har susat förbi och jag har inte loggat in här på bloggen en enda gång! Det är vår och schemat är digrare än vanligt helt enkelt. Fast bara för att jag inte tagit mig tid att plita… Continue reading

    En vecka…!
  • Fredagsgörat…

    … fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading

    Fredagsgörat…
  • Morgonnjutning…

    Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading

    Morgonnjutning…