hobbyn

  • Presenten

    Den börjar ta sig. Bänken som Maken snickrar ihop åt sina föräldrar. Denna bänk skall placeras i deras nya hall,  i deras nya hem. Maken, perfektionist, är själv nöjd över hur bra han har lyckats hittils. Det skal bli roligt… Continue reading

  • Nu går sista visan….

    ..för mina tomater. Ännu producerar de några  enstaka tomater. Det finns flera gröna körsbärstomater ännu och det kan hända att de flesta av dem hinner mogna, men vi får ju se… Bifftomaterna har nog gett oss det som de kommer… Continue reading

  • Tillbaka i gymsnastikens underbara värld

    Hon var lite nervös förra löradagen, vår yngsta Dotter. Höstterminen för gymnastiken började igen och hon hade åter blivit upflyttad till nästa nivå. Nu med varierande åldrar i grupen. Den äldsta är 11 och den yngsta är endast 6.5 år!… Continue reading

  • Mina petunior…

    … lyckades riktigt bra i mina nya balkonglådor den här somamren, eller hur? Jag ville inte plantera ngt kompilcerat och bestämde mig för dessa. Hela sommaren och nu i början av hösten har de blommat! Jag är mer än nöjd!… Continue reading

  • Det senaste….

    …alstret från Dottern: Hon har ritat av flera av sina kompisar i sommar och ikväll jobbade hon på denna bild. Här är bilden som kompisen skickade åt henne att rita av: Som mamma tycker jag naturligtvis att hon är väldigt… Continue reading

  • Fotisträningar

    Ikväll fortsatte fotisträningarna  för Sonen och han riktigt njöt, trots stel vänsterarm efter stelkrampsvaccinet. Förra måndagen hällregnade det, men ikväll var det endast svalt, blåsigt och mulet. Det var egentligen riktigt svalt för årstiden och våra breddgrader. Termometern orkade inte… Continue reading

  • Fotbollsträning i regn…. med belöning

    Måndagen bjöd på en sval och mulen dag. Dock med uppehåll hela dagen. Lagom till Sonens första fotbollträning öppnade sig skyarna och regnet hällde ner! Inte bara ett sådant där trevligt lite regn, utan sgs skyfall! Pojkarna tränade i alla… Continue reading

  • Skörden

        Nu skördar jag tomater! Inte  i masor ännu, men rätt duktigt ändå. Lillasyster plockade 14 körsbärstomater idag och hittills har vi plockat tre stycken stoa bifftomater. Dessa tomatplantor har varit med om både det ena och det andra… Continue reading

  • En eftermiddag på läger

    Senaste vecka, medan vi ännu var hemma i Jakobstad, anmälde vi Sonen till fortsättningskursen i pil och bågskytte. Han var med om den första kursen veckan före resan och vi hade tänkt att han skulle få ta följande kurs inkommande… Continue reading

  • Avsked

      Det ordnades en fin picknick/fest ikväll för våran avgående kör och musikledare vid vår kyrka. Över 200 kyrkomedlemmar mötte upp i den heta kvällsolen och stämningen var för det mesta på topp men också väldigt känslosam ett tag pga… Continue reading