hobbyn
-
Inte ens provat än…
… men min Ember Light Pullover stickad i ett mjukt bomulls-och linnegarn blev alldeles precis klar. Nu skall den såklart tvättas och torkas och förhoppningsvis passar den precis som jag hoppas efter det. Klockan är åter sent och det är… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Dottern kom med Hawaii…
En hibiskus som inte hade blivit såld på trädgårdsbutiken där Dottern jobbar med att köpa in blommor, blev min igår kväll. Hibiskus växer på Hawaii, dit vi regelbundet åker på semester, så det var ju verkligen trevligt att jag fick… Continue reading
-
Dramaklubben höll avslutning
Kvällen började med mingel och tilltugg men det skippade vi och åkte till gymnasiet strax före kl. 19. Vi bänkade oss tillsammans med elever och föräldrar i det mindre auditoriet och behövde inte känna oss besvärade för att vi inte… Continue reading
-
Måndag med lite blandat…
Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading
-
She made my day!
Utropade jag helt spontant när vi åter hade satt oss i bilen, Maken och jag. Vi besökte nämligen en trädgårdsbutik denna eftermiddag. Det börjar ju minst sagt vara dags för lite uppsnyggning av gården vår nu så här på våren.… Continue reading
-
Grovt misstag
Denna ’orm’ revs upp sent igår kväll med ett hjärtligt skratt. Under dagen åkte jag till den lokala garnaffären. Ville söka garn till en ny, somrig topp. Det skulle vara ngt tunt, somrigt garn. Denna onsdag har vi utlovats +27… Continue reading
-
Ställd…
… blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading
-
Berg-och dalbana temperaturer i norra Mellanvästern
I lördags, alltså för 2 dagar sedan klättrade temperaturen hastigt och lustigt upp till hela +19 grader för att igår, söndag vara -6! Det gällde alltså att packa ’accordingly’ i fredags på förmiddagen innan vi styrde kosan nordösterut mot stugan.… Continue reading









