• Ljuvliga helg…

    Lite sommar finns det nog kvar ännu. Några veckor innan rutinerna sparkar igång på allvar igen. Den där stugan i norra Wisconsin ja… den har visat sig bli mera än guld värd och njuter vid den gör vi så ofta… Continue reading

  • Lyckligare unge finns knappast denna dag!

    Titta här! En otroligt lycklig Son vars far hyrde en vattenskoter ( jet ski) för stuglivet i helgen. Jodå, nog visste Sonen om det, ändå kände glädjen inga som helst gränser och precis hela eftermiddagen har Sonen spenderat på sjön.… Continue reading

  • Veckoslut med gäster

    För flera veckor sedan bjöd vi Svärföräldrarna att komma med oss till stugan denna helg. De blev glada och förväntansfulla och började genast fråga vad de behövde packa med. Vad skulle Svärmor ta med i matväg, var skulle de sova… Continue reading

  • Hur gick det då med vår resa?

    Ni som följer dessa skriverier vet att vi alldeles nyligen, för endast en vecka sedan anlände tillbaka hem till Förorten efter nästan två veckors hemhemmavistelse i Jakobstad med omnejd. Hur gick det då att vara på resa på tu man… Continue reading

  •    Nog är ni väl redo?

    Att installera jullamporna, eller hur? Detta reklamkort damp ner i brevlådan igår och jag måste säga att företaget som skickade ut det var faktiskt lite sent ute eftersom denna reklam vanligtvis anländer strax efter den fjärde juli, självständighetsdagen alltså! Men… Continue reading

  • Klichéfylld

    Denna alltså. Jag har aldrig läst henne förut, men jag tror nog inte det blir några flera böcker av henne. Som ni ser heter författaren ifråga Sheryl Woods och denna lilla bok köpte jag på mataffären i Jakobstad för  just… Continue reading

  • Min miljökämpe

    Dottern har dragit igång sin egen blogg! Hon är ju grymt miljöintresserad  och kämpar för en bättre värld för oss alla. Den är förstås skriven på engelska, men språket klarar ni nog av. Gå in och ta en titt på… Continue reading

  • Vädret levererar… både det ena och det andra….

    Vid 13 tiden, just före Sonen och jag skulle iväg till  hans skolan, mörknade det alldeles fruktansvärt ute och snabbt gick det. Vädersirenerna började tjuta och alla mobiler hemma likaså. Ovädret var på väg, och helt förvånade var vi ju… Continue reading

  • Tårtan

    Den var stor, den var egenhändigt tillverkad av barnen med Dottern som chef för projektet, den var mycket amerikansk, den var maffig och mycket god! Denna otroliga skapelse sattes framför mig ikväll efter middagen som bestod av grillat nötkött, grillade… Continue reading

  • Diskussion: plåtpoliser och böter

    Igår under middagen med Svärföräldrarna tog Maken upp ämnet fortkörning i Finland och kopplingen mellan  folks löner och böter och huruvida det ens skulle gå att implementera  här i Staterna. Detta var ngt mycket nytt för Svärföräldrarna och speciellt Svärfar… Continue reading