Mogonstund har guld i mun

  • Sen fredagskväll i Wisconsin skogen….

    Så var vi här igen. I kölden. I skogen i norra Wisconsin. Det är kallare här än vad vi hade i Minneapolis med omnejd, runt -14 i skrivande stund. Tur att tjockjackan är med. Likaså vantar och ordentlig mössa. Hemma… Continue reading

    Sen fredagskväll i Wisconsin skogen….
  • Under tiden…

    … som dagens lilla sats med kanelbullar jäste, satte jag mig i soffan med stickningen. Den nya blålila tröjan. Lillasyster, som stannade hemma från skolan idag, eftersom vi båda delar samma förkylning för närvarande, bad mig att göra en sats… Continue reading

    Under tiden…
  • En trevlig fredag…

    … har avslutats med SvtPlay och Carina och sedan veckans Skavlan. Intervjun med Bill Gates tyckte jag var mycket bra! Har ju naturligtvis vetat att han länge hållit på med filantropi, men att han är en sådan sympatisk och klok… Continue reading

  • Chiliväder

    Denna kalla januari vecka fortsätter och denna tisdag stack jag knappt näsan ut genom dörren. Vi vaknade till -19 ock liknande lår vi vakna till på onsdagen. Under dagen rör sig temperaturen runt -12 och det går ju an så… Continue reading

    Chiliväder
  • Lite dittan och dattan en måndagskväll

    Solen strålade hela dagen idag och det var välkommet. Varmt var det också. Det har varit varmt nu i en hel veckas tid ( kring noll eller ngn plusgrad.) och snötäcket blir tunnare och tunnare. Hade jag inte en så… Continue reading

    Lite dittan och dattan en måndagskväll
  • Morgonljuset…

    … blir allt mera påtagligt och tidigare dag för dag. Det märks nu redan att vi är på väg mot våren. Trots att vi endast befinner oss i början på januari. Det är tidig morgon och Lillasyster har precis börjat… Continue reading

    Morgonljuset…
  • … och så är det lilla gula flygplanet åter på hemmaplan

    Förmiddagen i grannstaten North Dakota bjöd på några moln här och där men annars strålande sol. Sonen hade ett möte i morse vid universitetet, kollade sedan vädret och beslöt sig för att det inte skulle bli bättre framåt eftermiddagen, så… Continue reading

    … och så är det lilla gula flygplanet åter på hemmaplan
  • Musicerande helg

    Denna kalla Luciahelg i december när dagstemperaturen inte orkat bli varmare än -17 har det musicerats på ett eller annat sätt så gott som hela helgen.. På fredag kväll spelade Lillasyster harpa i en julkonsert i vår fd församling. Hon… Continue reading

    Musicerande helg
  • Som det snöar…!

    Åter denna fredagsmorgon snöar det. Vintern började för tre veckor sedan och det har snöat mer eller mindre sedan dess. Dagligen. Litet åt gången gör mycket i längden liksom. Hittills den enda gången det vräkt ner var i tisdags när… Continue reading

    Som det snöar…!
  • Mitt i händelsernas centrum…

    … står jag för tillfället. Flyttbilen med tillhörande 5 starka män och en del kärror jobbar frenetiskt med flytt hos Svärföräldrarna. Deras andra flytt kanske man kunde uttrycka det…? Svärföräldrarna själva trivs redan alldeles ypperligt i sin lilla tvårummare vid… Continue reading