Mogonstund har guld i mun
-
Tredje (eller egentligen fjärde) gången gillt!
Strömsö grafiska sjal. Fjärde gången gillt om jag räknat rätt och äntligen har jag kommit längre än diagram 3! Skam den som ger sig liksom. Jag rev upp den variant i slätstickning som jag jobbade på under resan hit till… Continue reading
-
Regnet smattrade…
… mot fönsterrutan utanför sovrummet sgs hela natten. Helt i enlighet med den förutspådda prognosen. Strax efter 8 sträckte jag mig efter min bok och ämnade läsa en stund i sängen innan jag steg upp för att äta frukost. Jag… Continue reading
-
Beer battered wahoo ( Ono) fish and chips
Befinner man sig på Hawaii och gillar fisk och är dessutom bosatt mitt i kontinenten i norra USA är det liksom mera eller mindre ett måste att äta fisk under ett dylikt besök. Medan regnet fortsatte att spilla ner denna… Continue reading
-
Gloomy Friday
Här sitter jag och dricker upp de sista dropparna av mitt morgon te. Ute är det gråare än grått och regnet strilar ner. Precis som utlovat. Det är inte kallt. Några plusgrader, men ikväll skall dessa grader övergå till minus… Continue reading
-
Golden wawes
Drops mönster tilltalar mig. . Jag satt sent på söndagskvällen och bläddrade igenom en hel rad med Drops mönster på deras hemsida och hittade flera som jag gillade. Flera sjalar och halsdukar. Våriga och somriga toppar mm. Fastnade till slut… Continue reading
-
En lugn och skön söndag…
… är till ända och inte ett enda foto har tagits. Det har stickats, sett på SVTPlay, Carina ( men så synd att ett sådant oerhört trevligt program inte längre skall få finnas kvar i rutan?! Finns det inte bättre… Continue reading
-
Det lät väldigt imponerande…
Sedan i julas har det varit sjukstuga från och till här hos oss. För tillfället är alla friska, men det har rört sig om förkylningar, influensa mm mm. På grund av detta har det varit lite si och så med… Continue reading
-
Jaha….
Så ser det åter ut så här hos oss. Vintern kom naturligtvis tillbaka. Ngt annat borde man ju nog inte vänta sig i februari…egentligen. ( det är skräpkärl som syns på bilden. Utsatta på torsdagen på vår gata eftersom de… Continue reading
-
Som ett barn på julafton…
… blev jag i förmiddags efter träningen var avklarad. Såg att en låda blivit levererad utanför ytterdörren och satt så snällt och väntade på att bli inburen. Jag gick ivrigt och tog in den. Garnet som jag väntade på var… Continue reading







