Mogonstund har guld i mun
-
Det milda, vackra höstvädret fortsätter
Vi fortsätter vakna till dimmiga, fuktiga morgnar, men runt 10 tiden strålar solen åter och värmer oss hela dagen fram till solnedgången nu vid 19.15 tiden. Det är fortfarande shorts och barfota i sandaler som gäller. Runt +22 grader har… Continue reading
-
Gräsklippningen…
… får vänta ett par timmar. Mitt emot oss hos grannen surrar visserligen en stor, industriell maskin eftersom de har inhyrd hjälp för att hålla gräsmattan i skick. Däremot tänker jag vänta tills dimman lagt sig och det inte är… Continue reading
-
Stickat…
… precis hela kvällen och åter är det läggdags. Återkommer imorgon, tisdag. Får önska var och en som kikat in här, en trevlig sådan. Continue reading
-
World Wide Knit Day …
.. på lördagen, om jag får säga det själv, blev en rungande succé! Flera av oss i stickgruppen som normalt träffas på måndagskvällar, hade bjudit in stickade vänner på den östra sidan av Potten i Europa och vi stickade och… Continue reading
-
Hästjobbet avklarat
En fantastiskt vacker september lördag har vi bjudits på här i norra Wisconsin! Det är bara att tacka och ta emot! Har inte ens kollat temperaturen denna vackra dag, men gissar att den rörde sig kring +25. Strax efter nio… Continue reading
-
Morgondimman…
… ligger oerhört tät denna tidiga morgon. Lillasyster har begett sig till gymnasiet och är redan på plats för den långa skoldagen med dramaklubben efter lektionerna. Maken har precis kommit hem från sin natt på jobbet och sitter redan i… Continue reading




