Mogonstund har guld i mun

  • Det milda, vackra höstvädret fortsätter

    Vi fortsätter vakna till dimmiga, fuktiga morgnar, men runt 10 tiden strålar solen åter och värmer oss hela dagen fram till solnedgången nu vid 19.15 tiden. Det är fortfarande shorts och barfota i sandaler som gäller. Runt +22 grader har… Continue reading

    Det milda, vackra höstvädret fortsätter
  • Gräsklippningen…

    … får vänta ett par timmar. Mitt emot oss hos grannen surrar visserligen en stor, industriell maskin eftersom de har inhyrd hjälp för att hålla gräsmattan i skick. Däremot tänker jag vänta tills dimman lagt sig och det inte är… Continue reading

  • Stickat…

    … precis hela kvällen och åter är det läggdags. Återkommer imorgon, tisdag. Får önska var och en som kikat in här, en trevlig sådan. Continue reading

  • World Wide Knit Day …

    .. på lördagen, om jag får säga det själv, blev en rungande succé! Flera av oss i stickgruppen som normalt träffas på måndagskvällar, hade bjudit in stickade vänner på den östra sidan av Potten i Europa och vi stickade och… Continue reading

  • Hästjobbet avklarat

    En fantastiskt vacker september lördag har vi bjudits på här i norra Wisconsin! Det är bara att tacka och ta emot! Har inte ens kollat temperaturen denna vackra dag, men gissar att den rörde sig kring +25. Strax efter nio… Continue reading

    Hästjobbet avklarat
  • Morgondimman…

    … ligger oerhört tät denna tidiga morgon. Lillasyster har begett sig till gymnasiet och är redan på plats för den långa skoldagen med dramaklubben efter lektionerna. Maken har precis kommit hem från sin natt på jobbet och sitter redan i… Continue reading

  • …och så var höstterminen igångsparkad

    Redan kl.06.45 körde Lillasyster iväg till gymnasiet denna morgon. Nu vid 17 års åder har hon haft körkort just under ett år. Med tillgång till bil och som elev som går det sista året är det inte coolt att ta… Continue reading

  • Den första skoldagen hösten 2025…

    … såg onekligen annorlunda ut för Lillasyster och de två övre årskurserna i hennes gymnasium. De hade nämligen ingen skola idag… eller egentligen så hade de skola, men via skärmen. En sk. E learning day. dessa dagar har tillkommit sedan… Continue reading

    Den första skoldagen hösten 2025…
  • Satt uppe för sent…

    … med stickningen. Igen! Men åter blev en mössa klar och nu börjar jag ha ett bra lager. Runt 30 stycken om jag inte misstar mig…. Det finns ett ändamål för alla dessa mössor, men efter den sista lägerdagen är… Continue reading

    Satt uppe för sent…
  • Lägertisdag

    Andra dagen på lägret gick minst lika bra som den första. Deltagarna var ju, som jag redan berättade, redan varma i rocken så att säga och bekväma med oss ledare. Många av oss ledare som hjälpte till i juni, hjälper… Continue reading

    Lägertisdag