jobb
-
Dia de las murtos, All Saints’ Day….
… Alla Helgons Dag. Kärt barn har många många namn och ser olika ut i olika kulturer. Nämnaren är dock densamma: att vi kommer ihåg och hedrar de som har ‘gone before us’. I förmiddags var vi en grupp kvinnor… Continue reading
-
Tyrkcfel….
Första försöket till mönster på torgvanten blev inte bra… härligt garn att sticka i visserligen. Min nya favorit, Malabrigo Rios. Själva vanten såg rätt ut, men mönstret matchade inte bilden…. jag rev upp, bytte till mindre stickor och provade ett… Continue reading
-
En skall bort! Men vilken skall bort?
Ni kommer väl ihåg Eva, Brasse och Magnus i serien Fem myror är fler än fyra elefanter? Härligt bra serie och med den lärde jag mig läsa. Jag var nämligen kring 7 år när den serien gick. I en av… Continue reading
-
Making compassion count
En gång om året är det gala för de två sjukhusen som Maken jobbar vid. Systersjukhus om man så säger. Ett stort i en grannförort och så systersjukhuset i vår Förort, där han agerar personalchef i några månader till och… Continue reading
-
Händelserika dagar…
Det hela började i torsdags… På kvällen efter en helt normal middag hemma i Förorten med Maken och Lillasyster. Jag satt utomhus i den sköna vinden med stickningen och Maken hojtade till: -Du borde kolla telefonen din… Varpå jag tog… Continue reading
-
Nu kör vi!
Visst var det pirrigt i måndags då vi körde kors och tvärs över Tvillingstäderna för att komma till bilskolan. Lillasyster hade avverkat den 10 dagar långa och urtråkiga kursen i trafikvett och etikett och nu skulle det skriftliga provet tas.… Continue reading
-
En fantastiskt vacker solnedgång…
…avslutade denna lördag i augusti som bjöd på 33 plusgrader och 75% luftfuktighet. Jag hade satt mig utomhus med stickningen i hopp om att vädret skulle ha svalnat till kvällen, men icke. En liten stund satte jag ute och beundrade… Continue reading