jobb

  • Idag packas det…

    … och imorgon hjälper vi Sonen att flytta igen. Det har tvättats, packats, samlats ihop grejer, handlats etc och Sonen är redo att återgå till studierna efter en hel sommar hemma. Jag som var så glad i maj när han… Continue reading

  • En vecka och fem föreställningar senare…

    …var showen som Lillasyster är med i kanon! Helt enkelt så bra! Vilken skillnad! Under premiären hängde jag inte alls med. Repliker hade missats på grund av nervositet och idag hängde alltsammans ihop så mycket bättre. Jag var fortfarande inte… Continue reading

  • Det var ju svalare….

    … i förmiddags ändå med 27,2 plusgrader då jag gick omkring med gräsklipparen i det mycket långa gräset. Jag hade bett Sonen klippa gräset tidigare i veckan, men efter hans långa arbetsdagar ute i hettan, orkade han helt enkelt inte… Continue reading

  • Rökig dimma…

    …. från Kanada och alla deras skogsbränder sveper åter in över oss. Igår var den som tätast runt Tvillingstäderna och då också Förorten. Denna måndag har vi då åter tagit oss till stugan, men den rökiga dimman hann före och… Continue reading

  • Torsdagens ditt som datt….

    En nöjd och glad hunddam på väg hem igen efter morgonens klippning. Visst var hon en aning nervös när hon ställde sig på vågen vid hundfriseringen för vägningen, ( 22 kg för denna hunddam idag.) men eftersom hon hade beställd… Continue reading

  • Värt besväret?

    Jo men det kunde vi nog fråga oss denna eftermiddag där vi satt på motorvägen. Fast i den enormt långa bilkön. Lillasyster och jag. Maken jobbade denna fredag, så han skulle komma efter oss så vi körde separat. Han tänkte… Continue reading

  • Långa dagar utan ersättning….

    … men visst har vi roligt på årets bibelläger denna sommar! Det dansas, det skrattas, det diskuteras om både viktiga ämnen och mindre viktiga ämnen. Vi har 80 barn som leds av ungdomar och vuxna i alla möjliga och omöjliga… Continue reading

  • Slutspurten…

    -Tre dagar kvar!, sade jag åt en mycket morgontrött Lillasyster imorse när hon satt vid frukostbordet. Snart, snart är sommarlovet här och nu är det så nära att hon nästan kan ta på det. I skrivande stund är det tisdag… Continue reading

  • Virtuell träning….

    … har Maken, Dottern och jag nu hållit på med i nästan tre år och visst har denna träning fördelar. Som denna måndag tex…. Morgonen började med en 45 minuters Barre lektion sänt direkt från Peloton studion i New York… Continue reading

  • No mow May no longer

    Jag kunde liksom inte hålla mig två veckor till. Gräsmattan bara måste klippas och i förmiddags efter träningen tog jag tag i saken. Förhoppningsvis har alla äggs kläckt som lär finnas i gräset för jag frågade inte lov av alla… Continue reading