Teknik
-
Jag hann… med nöd och näppe!
Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Memorial Day…
… uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading
-
Look! No hands!
Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading
-
Vårens inspektion…
… av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading
-
Åter har en hel vecka…
… gått förbi utan att jag varken uppdaterat läget här på denna vardagsblogg eller ens läst de bloggar jag vanligtvis följer. Av ngn anledning prioriterar jag inte skrivandet för tillfället…. Trots att jag konstant har tusen idéer för inlägg i… Continue reading
-
Fredagsgörat…
… fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading
-
Måndag med lite blandat…
Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading
-
Ställd…
… blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading









