matlagning
-
Go big, or go home!
Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading
-
Jag hann… med nöd och näppe!
Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading
-
Vårens inspektion…
… av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading
-
Morgonnjutning…
Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading
-
Måndag med lite blandat…
Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading
-
Värmen…
… anlände som utlovat på onsdagen. Väder-förstå-sig-påarna hade lovat värme på +27, men på seneftermiddagen gassade solen och temperaturen seglade gladeligen upp till vårens första +30! Det var varmt och skönt och jag, som verkligen gillar värmen numera, njöt i… Continue reading
-
Whiplash weather…
… kallades helgens väder på radion igår. Dvs när vädret återigen kastar och tvärvänder och det är bara att hänga med i svängarna. Igår lördag bjöds vi nämligen på hällregn den största delen av dagen och +10. Jag hade planerat… Continue reading
-
Chicago Style Deep Dish Pizza…
… har jag aldrig försökt mig på förut men receptappen på min iPad lockade och eftersom jag kunde åka och handla medan degen stod på jäsning och tvättmaskinen skötte sitt på samma gång, passade denna tisdag ypperligt. I begynnelsen då… Continue reading
-
Berg-och dalbana temperaturer i norra Mellanvästern
I lördags, alltså för 2 dagar sedan klättrade temperaturen hastigt och lustigt upp till hela +19 grader för att igår, söndag vara -6! Det gällde alltså att packa ’accordingly’ i fredags på förmiddagen innan vi styrde kosan nordösterut mot stugan.… Continue reading
-
Beer battered wahoo ( Ono) fish and chips
Befinner man sig på Hawaii och gillar fisk och är dessutom bosatt mitt i kontinenten i norra USA är det liksom mera eller mindre ett måste att äta fisk under ett dylikt besök. Medan regnet fortsatte att spilla ner denna… Continue reading









