kalas

  • Zumba party!

    Idag  på eftermiddagen var jag bjuden på födelsedagskalas, och inte vilket kalas som helst, utan ett Zumba kalas! Min väninnna  har en s.k ‘mile stone birthday’ och fyller 40 imorgon. Och hon valde att inte sitta runt ett bord med… Continue reading

  • Tisdagsmums!

    Maken och Lillasyster gick på bio i eftermiddags medan jag och min väninna satt och diskuterade och löste både familjeproblem och världsproblem. ( Gick riktigt hyggligt måste jag säga…!) Mot slutet av filmen, Incredibles 2, gick brandlarmet i biografen och… Continue reading

  • Full fräs!

    Livet tog över de senaste dagarna därav tystnaden på denna blogg. Mycket har hänt sedan jag senaste satt här fast det har bara gått några dagar, men vi tar det i förkortad version  och i kronologisk ordning… Första skörden: jag… Continue reading

  • Intimt och trevligt

    Vi blev inte ens tjugo personer som lyssnade på Lillasyster idag på eftermiddagen, men kanske det var bra det ändå som första solokonsert. Jag hade bjudit ett femtiotal  personer, men somrarna är inte ngn tid då folk sitter hemma precis.… Continue reading

  • Ett riktigt smörgåsbord…

    Ni som följer mina skriverier, kommer kanske ihåg att Maken, på min begäran, hängde upp ett fågelbräde i våras? Sedan dess har vi lagt till ett till sådant, med tistelfrön för den nordamerikanska guldfinken, som har visat sig omåttligt populärt!… Continue reading

  • Förberedelser för firandet…

    Det  är ju inte varje dag som det finns en nybakad amerikansk  student i huset, så då måste det ju naturligtvis ställas till med fest. Lördagen och söndagen gick ut på att förbereda denna fest… Bord i hallen med mössan,… Continue reading

  • Förberedelser

    Förberdelserna för kalaset kom igång på allvar nu idag när mor i huset har åkt nästan land och rike runt för att inhandla förnödenheterna så att säga. Åtta av de 16 inbjudna flickorna har tackat ja och på ett sätt… Continue reading

  • Dukat!

    Trots fullspäckat program med skola, jobb och fritidsaktiviteter måste viss fester ordnas. Ävenom det blir en aning senare än vad man hade tänkt sig. Så, imorgon, lördag blir det kalas för en nioåring! En aning försenat som sagt, men ibland… Continue reading

  • Hipp, hipp hurra! Hon fyller idag!

    Min bebis fyllde hela nio år igår, torsdag! Vart går tiden egentligen? NIO?? På bilden ovan visar hon en del av sina presenter som hon fick. Eftersom vi har så mycket xtra under kvällarna firade vi i onsdags, som råkar… Continue reading

  • Firad!

    … Och så har vi två tonåringar i huset! Continue reading