handarbete
-
Så nära, så nära…
… att ha resåren på Makens tröja klar men eftersom klockan rusar på som vanligt och har bråttom får jag nog ge mig med stickningen för ikväll. Resåren mäter nästan 5 cm enligt det som föreslås i mönstret. Gissar på… Continue reading
-
Golden wawes
Drops mönster tilltalar mig. . Jag satt sent på söndagskvällen och bläddrade igenom en hel rad med Drops mönster på deras hemsida och hittade flera som jag gillade. Flera sjalar och halsdukar. Våriga och somriga toppar mm. Fastnade till slut… Continue reading
-
Sen kväll och regn…
Det är strax midnatt och ute smattrar regnet mot fönsterrutan. I mitten på februari. Galet. Det borde ju vara snö…. Efter de senaste dagarnas varma temperaturer på uppemot +13 har det tunna snötäcke som vi hade decimerats rejält. Folk har… Continue reading
-
Happy Valentine’s Day!
Och naturligtvis önskar jag detta med en nystickad disklapp i bomullsgarn. Hoppas Vändagen, vad ni gjort, om ens ngt, har varit bra på alla sätt och vis. Inga klagomål på den från mitt håll men det får bli mera skriverier… Continue reading
-
Som ett barn på julafton…
… blev jag i förmiddags efter träningen var avklarad. Såg att en låda blivit levererad utanför ytterdörren och satt så snällt och väntade på att bli inburen. Jag gick ivrigt och tog in den. Garnet som jag väntade på var… Continue reading
-
Produktiv måndagskväll
Jag är mycket nöjd med toppen som blev klar för bara några minuter sedan. Det finns fortfarande garnändor som behöver fästas och imorgon skall den tvättas. I mönstret fanns det beskrivning för hellånga ärmar, men jag stickade dem kortare med… Continue reading
-
Chicken Taco Night….
… blev det ikväll här hemma i Förorten. Stekta kycklingbitar kryddade med tacokrydda, hemgjord guacamole, pico de gallo, crema och queso fresco (ost) riven ovanpå. Allt detta sätts i varma tortillabröd. Lätt och gott. Och enkelt, trots att det tar… Continue reading
-
Lönn och vodka…
… passar tydligen bra ihop. Maken åkte till destilleriet en bit bort från stugan och inhandlade lönnsirapen ovan smaksatt med vodka och så det som han egentligen hade tänkt köpa: en flaska vodka smaksatt med lönn. De två flaskorna skall… Continue reading
-
Sen fredagskväll i Wisconsin skogen….
Så var vi här igen. I kölden. I skogen i norra Wisconsin. Det är kallare här än vad vi hade i Minneapolis med omnejd, runt -14 i skrivande stund. Tur att tjockjackan är med. Likaså vantar och ordentlig mössa. Hemma… Continue reading
-
Det var inte helt solklart…
… beskrivet i mönstret hur ok och ärmar skulle delas upp. Det blev till en salig röra och jag hade 3 ärmar istället för 2 och ett mycket kort framstycke… Som synes på bilden lyckades jag faktiskt fixa mitt misstag… Continue reading







