underhållning
-
Hockeykväll
Det är sällan, eller sgs aldrig som hela familjen bänkar sig sent på kvällen, speciellt en lördagskväll, framför en ishockeymatch! Fast nu var ju detta då inte vilken match som helst, utan Dotterns gymnasium kom till delstatens final i ishcokey… Continue reading
-
2016- början…
Gott nytt år till alla nära och kära och alla ni som läser dessa skriverier! Tack för att ni fortsätter att kika in hos mig och ta del av våra liv! Här har vi också firat, men kanske inte riktigt… Continue reading
-
Jukonsertminne från förra året…
Jag sökte upp denna vackra julsång på YouTube från förra årets julkonsert… Fint minne! Continue reading
-
Generalrep
Den här bilden tog jag med mobilen medan kören väntade på att gå upp till körläktaren ikväll. Den lilla orkestern stämde sina instrument och såg till att de lät som de skulle. Många av orkestermedlemmarna såg bekanta ut från tidigare… Continue reading
-
Klurig engelska….
Efter 20 år utomlands på andra sidan Potten, tycker jag att jag klarar av engelskan riktigt bra vid det här laget. Min från skolan, brittiska/finlandssvenska brytning är sedan länge borta och jag låter säkert som en Yankee! Dock var det… Continue reading
-
Sounds like love
Vilken härlig konsert! Dottern deltog, för andra året i rad i körhelgen Sounds Like Love, tillsammans med ca. 300 andra ungdomar i gymnasieåldern! I fredags på kvällen började helgen och idag, söndag på eftermiddagen gav ungdomarna två otroliga konserter i… Continue reading