underhållning

  • Hockeykväll

    Det är sällan, eller sgs aldrig som hela familjen bänkar sig sent på kvällen, speciellt en lördagskväll, framför en ishockeymatch! Fast nu var ju detta då inte vilken match som helst, utan Dotterns gymnasium kom till delstatens final i ishcokey… Continue reading

  • I skenet av värmeljus…

    …sitter jag och tänker och funderar på helgen som var. Hur mycket vi hann med och hur skönt det är att sittta här i ljusskenet och bara koppla av. Ett glas honungsvin och mitt emot mig sitter Maken på sin… Continue reading

  • 2016- början…

    Gott nytt år till alla nära och kära och alla ni som läser dessa skriverier! Tack för att ni fortsätter att kika in hos mig och ta del av våra liv! Här har vi också firat, men kanske inte riktigt… Continue reading

  • RISKabelt värre

    Ja det blev verkligen RISKabelt värre kinrg kaffebordet efter maten ikväll. Jag hade äntligen fått en chans att koka till glögg på svartvinbärssaft och medan Maken, Sonen och jag smuttade på den, spelade vi RISK. Jag hade aldrig spelat förut,… Continue reading

  • Jukonsertminne från förra året…

    Jag sökte upp denna vackra julsång på YouTube från förra årets julkonsert… Fint minne! Continue reading

  • Generalrep

    Den här bilden tog jag  med mobilen medan  kören väntade på att gå upp till körläktaren  ikväll. Den lilla orkestern stämde sina instrument och såg till att de lät som de skulle. Många av orkestermedlemmarna såg bekanta ut från tidigare… Continue reading

  • En helt vanlig helg i december…eller så inte!

    Glad Lucia dag till er alla där hemma. Här har vi inte firat ngn Lucia, men väl mycket annat har vi haft på gång. Både roligt och mindre roligt.  Timmen är sen, så fotografierna får berätta om helgen… Selfie av… Continue reading

  • Lördagsnöje

    Lördagen bjöd på en solig och varm eftermiddag med temperaturer kring noll grader. Igår öppnade den nya parken i vår förort med en islagd bana att åka skridskor på! Inga puckar eller hockeyklubbor tillåts, utan man åker skridsor runt och… Continue reading

  • Klurig engelska….

    Efter 20 år utomlands på andra sidan Potten, tycker jag att jag klarar av engelskan riktigt bra vid det här laget. Min från skolan, brittiska/finlandssvenska brytning är sedan länge borta och jag låter säkert som en Yankee! Dock var det… Continue reading

  • Sounds like love

    Vilken härlig konsert! Dottern deltog, för andra året i rad i körhelgen Sounds Like Love, tillsammans med ca. 300 andra ungdomar i gymnasieåldern! I fredags på kvällen började helgen och idag, söndag på eftermiddagen gav ungdomarna två otroliga konserter i… Continue reading