teknologi
-
Sensommaren…
… håller fortfarande sitt järngrepp om Tvillingstäderna och åter denna torsdag fick vi avnjuta eller kanske mera stå ut med +30 grader. Imorgon lovas samma värme och strålande sol fortsättningsvis! Sommarblommorna börjar se allt spretigare ut men blommar i ngn… Continue reading
-
Now you see it…
… now you don’t! Jo, men visst. Jag drog upp hela toppen som jag avmaskade sent på söndagskvällen. Den blev inte alls bra. Stickorna var för grova, jag stickade inte ngn provlapp innan jag började och det borde jag ju… Continue reading
-
Gräsklippningen…
… får vänta ett par timmar. Mitt emot oss hos grannen surrar visserligen en stor, industriell maskin eftersom de har inhyrd hjälp för att hålla gräsmattan i skick. Däremot tänker jag vänta tills dimman lagt sig och det inte är… Continue reading
-
Söndag med garnjakt
Så här såg mitt första försök ut till denna tröja jag jobbar på nu. Ni som följer dessa funderingar, kanske kommer ihåg att jag inte var nöd och rev upp för att börja om på nytt. På lördagskvällen blev jag… Continue reading
-
Tillbommat…
… men ändå tillgängligt. Många som har stugor en bit bort från sina hem, ‘close up the cabin for the season.’ Vilket innebär att bryggor och båtar tas ur sjön och stugan tillbommas för vintern. Vattnet stängs av och ngt… Continue reading
-
Hittat hösten…
Efter de senaste dagarnas rekordvärme har vi nu äntligen fått svalare väder och välbehövligt regn. Runt Tvillingstäderna syns inte mycket till höst ännu, men efter framkomst till stugan denna fredagskväll hittade jag lite vackra färger på löven. Stugan ligger ju… Continue reading
-
World Wide Knit Day …
.. på lördagen, om jag får säga det själv, blev en rungande succé! Flera av oss i stickgruppen som normalt träffas på måndagskvällar, hade bjudit in stickade vänner på den östra sidan av Potten i Europa och vi stickade och… Continue reading





