teknologi

  • Julrött…

    … blev det stickat denna måndag. Jag är med i ett köruppträdande om ett par veckor där kören ombeds klä sig i svart med juliga accessoarer som tex halsdukar i rött och grönt. Eftersom jag ingen sådan äger, tänkte jag… Continue reading

  • Vi tar det baklänges….

    … uppdateringen alltså. Det har gått några dagar sedan jag haft tid att sätta mig ner här och plita ner ett ord eller två. Bilderna tagna kring 07.30. Nu efter tillbakagången till normaltid är det åter ljust strax efter 07.00… Continue reading

  • Ligger lågt och stickar på

    Trots en hejdundrande förkylning med allt vad detta innebär, visade Covid testet ändå negativt i förmiddags. Så skönt! Eftersom jag inte har haft ngn feber eller nämnvärd värk i kroppen var jag ganska säker på att detta rörde sig om… Continue reading

  • SöndagsSammandrag

    Alla Helgons Dag firades högtidligt i vår församling under gudstjänsten denna söndagsförmiddag. Församlingsmedlemmar tände ljus till åminnelse av ngn kär som gått bort och efter att det var gjort lästes namnen upp på de 23 församlingsmedlemmar som gått bort under… Continue reading

  • Lågtryck eller högtryck?

    Högtryck verkar det som. tyvärr. Alltså då inget vädermässigt högtryck utan blodtrycket…. Går ni på årliga läkarkontroller? Den dyra vården i USA är främst baserad på förebyggande vård. Två gånger om året är det tandläkarbesök och en gång om året… Continue reading

  • Vi pyser och pöser…

    …over here. Sonen, lyckades väldigt bra i flygtävligen som han deltog i med flyglaget från sitt universitet förra veckan. De olika universiteten med pilotutbildning tävlar sinsemellan och detta handlade om den regionala tävlingen. De lag som gjorde bra ifrån sig… Continue reading

  • National I love Yarn day, solförmörkelse och bloggpaus

    Ni har kanske märkt att det blir allt glesare i denna blogg mellan inläggen…? Nu har jag bestämt mig för att ta en rejäl bloggpaus. Vet inte hur lång den blir… Några dagar? Flera månader? Ett år…? Knappast ett år,… Continue reading

  • Det känns ju så bra efteråt….

    Denna vecka har jag haft svårt att motivera mig själv att få in den där dagliga träningen. Ett halv timmes cykelpass på Peloton. Styrketräningen, Barre träningen… allt med Peloton. Eftersom jag och Maken tränar via nätet är det inte särkilt… Continue reading

  • Veckan som gick…. Och en födelsedag!

    Det blev ett besök till en för mig, ny hobbyaffär. En väninnna tipsade om mängden garn de hade. Och ni ser ju på bilderna ovan att de minsann hade en del…. Dock väldigt lite som jag var intresserad av. Det… Continue reading

  • Rev upp, började om… vid midnatt!

    Sockan var för bred. Jag gillade den inte alls. Klockan var strax efter 23 på torsdagen och hela huset sov. Jag beslöt mig i all hast att jag ville börja om och rev upp arbetet. Nöjd med mitt beslut drog… Continue reading