teknologi
-
Julrött…
… blev det stickat denna måndag. Jag är med i ett köruppträdande om ett par veckor där kören ombeds klä sig i svart med juliga accessoarer som tex halsdukar i rött och grönt. Eftersom jag ingen sådan äger, tänkte jag… Continue reading
-
Ligger lågt och stickar på
Trots en hejdundrande förkylning med allt vad detta innebär, visade Covid testet ändå negativt i förmiddags. Så skönt! Eftersom jag inte har haft ngn feber eller nämnvärd värk i kroppen var jag ganska säker på att detta rörde sig om… Continue reading
-
Lågtryck eller högtryck?
Högtryck verkar det som. tyvärr. Alltså då inget vädermässigt högtryck utan blodtrycket…. Går ni på årliga läkarkontroller? Den dyra vården i USA är främst baserad på förebyggande vård. Två gånger om året är det tandläkarbesök och en gång om året… Continue reading
-
National I love Yarn day, solförmörkelse och bloggpaus
Ni har kanske märkt att det blir allt glesare i denna blogg mellan inläggen…? Nu har jag bestämt mig för att ta en rejäl bloggpaus. Vet inte hur lång den blir… Några dagar? Flera månader? Ett år…? Knappast ett år,… Continue reading
-
Det känns ju så bra efteråt….
Denna vecka har jag haft svårt att motivera mig själv att få in den där dagliga träningen. Ett halv timmes cykelpass på Peloton. Styrketräningen, Barre träningen… allt med Peloton. Eftersom jag och Maken tränar via nätet är det inte särkilt… Continue reading
-
Veckan som gick…. Och en födelsedag!
Det blev ett besök till en för mig, ny hobbyaffär. En väninnna tipsade om mängden garn de hade. Och ni ser ju på bilderna ovan att de minsann hade en del…. Dock väldigt lite som jag var intresserad av. Det… Continue reading
-
Rev upp, började om… vid midnatt!
Sockan var för bred. Jag gillade den inte alls. Klockan var strax efter 23 på torsdagen och hela huset sov. Jag beslöt mig i all hast att jag ville börja om och rev upp arbetet. Nöjd med mitt beslut drog… Continue reading