teknologi
-
En trevlig lörd….jag menar fredag….
…är till ända. Däremot har denna fredag känts som lördag hela dagen och det har nog att göra med att vi alla var hemma hela dagen. Lillasyster njöt av sin första lediga sommarlovsdag. Maken hade dagen ledig, men jobbar nu… Continue reading
-
Jungfrufärden…
… med nya bilen Sylvie, gick för mig denna måndag naturligtvis till garnaffären. Vart annars liksom? Eftersom jag visste precis på vilken hylla garnet som jag behövde fanns stegade jag direkt till den hyllan när jag kom in i affären.… Continue reading
-
Hon flyttade in idag…
Efter 14 månaders väntan anlände hon äntligen ända från Asien och flyttade in hos oss idag. Möt Sylvie! Sylvie är en alldeles nyfödd SUV av märket Toyota Highlander Hybrid och hon har flyttat till oss eftersom vi behöver en lagom… Continue reading
-
SÅLD!
Innan jag ens hade öppnat ögonen denna morgon hade Maken redan dammsugit och städat ur vår gamla trotjänare till mini van. Vår 14 åriga Honda Odyssey som rest nästan land och rike runt med barnen när de var små och… Continue reading
-
Skrällen hemifrån hördes ända hit
Det är ju inte varje dag hemtrakterna i Finland föräras med dylikt besök, så detta måste ju även förevigas här på min sida av Potten. Alltså hur häftigt är inte detta?! Köpa segelbåt från varven runtomkring mina hemtrakter är ju… Continue reading
-
Svalt…. Men ljuvligt ändå
Svala vindar, halvmulet, runt +14 grader… ändå är det så ljuvligt att åter vara på plats vid stugan i några dagar. Maken tog direkt tag i projektet han inte fick gjort för några veckor sedan och flyttade ställningen för båten… Continue reading
-
Tomt…
… är det här hemma. Vi förväntar oss alla att Lilly skall dyka upp bakom ett hörn och kolla var vi håller hus eller vad vi gör. Hennes hörsel eller syn var inte den bästa de senaste månaderna, så hon… Continue reading








