teknologi

  • En varm sommarkväll…

    … kräver en sval sommarsallad med bla färsk spenat och rökt lax till middag. Detta var Lillasysters förslag när jag frågade familjen vad de ville ha till middag denna varma, soliga kväll. Morgonen började åter rätt svalt, så det förvånande… Continue reading

    En varm sommarkväll…
  • Första lägerdagen….

    …. Avklarades vid 13 tiden för min del och det var skönt att komma hem till en enkel, men god smörgås till lunch som Maken hade dukat fram. Dagen gick väldigt bra och det märks att vi, vid detta laget… Continue reading

  • En trevlig lörd….jag menar fredag….

    …är till ända. Däremot har denna fredag känts som lördag hela dagen och det har nog att göra med att vi alla var hemma hela dagen. Lillasyster njöt av sin första lediga sommarlovsdag. Maken hade dagen ledig, men jobbar nu… Continue reading

    En trevlig lörd….jag menar fredag….
  • Jungfrufärden…

    … med nya bilen Sylvie, gick för mig denna måndag naturligtvis till garnaffären. Vart annars liksom? Eftersom jag visste precis på vilken hylla garnet som jag behövde fanns stegade jag direkt till den hyllan när jag kom in i affären.… Continue reading

    Jungfrufärden…
  • Hon flyttade in idag…

    Efter 14 månaders väntan anlände hon äntligen ända från Asien och flyttade in hos oss idag. Möt Sylvie! Sylvie är en alldeles nyfödd SUV av märket Toyota Highlander Hybrid och hon har flyttat till oss eftersom vi behöver en lagom… Continue reading

    Hon flyttade in idag…
  • SÅLD!

    Innan jag ens hade öppnat ögonen denna morgon hade Maken redan dammsugit och städat ur vår gamla trotjänare till mini van. Vår 14 åriga Honda Odyssey som rest nästan land och rike runt med barnen när de var små och… Continue reading

    SÅLD!
  • Skrällen hemifrån hördes ända hit

    Det är ju inte varje dag hemtrakterna i Finland föräras med dylikt besök, så detta måste ju även förevigas här på min sida av Potten. Alltså hur häftigt är inte detta?! Köpa segelbåt från varven runtomkring mina hemtrakter är ju… Continue reading

    Skrällen hemifrån hördes ända hit
  • Svalt…. Men ljuvligt ändå

    Svala vindar, halvmulet, runt +14 grader… ändå är det så ljuvligt att åter vara på plats vid stugan i några dagar. Maken tog direkt tag i projektet han inte fick gjort för några veckor sedan och flyttade ställningen för båten… Continue reading

    Svalt…. Men ljuvligt ändå
  • Tomt…

    … är det här hemma. Vi förväntar oss alla att Lilly skall dyka upp bakom ett hörn och kolla var vi håller hus eller vad vi gör. Hennes hörsel eller syn var inte den bästa de senaste månaderna, så hon… Continue reading

    Tomt…
  • Tung onsdag…

    Så sent som i söndags sprang hon tre ryta glädjevarv på gården vår här hemma när Maken och jag anlände hem från helgen i OshKosh. Ikväll, onsdag gick hon bort. Vår älskade Lilly, på dagen 14 och ett halvt år… Continue reading

    Tung onsdag…