teknologi
-
Somrigt, gott och nyttigt…
Det börjar vara dags för sommarmeny här hos oss igen! Åter denna måndag fick vi njuta av +25 soliga grader utomhus och åter blev det för hett att sitta i solen med stickningen! Det var skuggan som gällde, även om… Continue reading
-
Länge och väl har jag tänkt och funderat…
… och kommit fram till att jag nog knappast kommer att sluta blogga. Bloggningen är helt klart bra för svenskan, som visserligen används dagligen, men ändå inte på samma nivå som om jag bodde hemma i Jakobstad, Finland, naturligtvis. Maken… Continue reading
-
Bortglömd….
Här står den. Hawaii väskan fullt packad och klar för avfärd. Med garnnystan, mönster, stickor…you name it! Gissa var jag är… Precis! Stugan! Väskan står fortfarande hemma i mitt trevliga, lilla stickrum. Det är ytterst sällan jag glömmer ngt men… Continue reading
-
Söndag med bla försäljning av möbler…
Ett fantastiskt trevligt par körde över en halvtimme idag för att komma till vårt hem och hämta vårt gamla bord med tillhörande stolar. Det var en kvinna med sambo i åldern 30+ som hade sett Makens annons på nätet tidigare… Continue reading
-
Ett virtuellt besök i Vatikanen…
… fick avsluta denna, minst sagt fullspäckade lördag. Jo, men visst, tog jag del i Påvens begravning via SVT jag med. Så intressant att se och höra kommentarerna om hur en katolsk mässa går till och vad som är vad.… Continue reading
-
Tulpaner på rad
Så här blev den. Halsduken med tulpaner på rad. Den blev klar ikväll och även om jag faktiskt är nöjd med resultatet kommer jag knappast att sticka detta mönster igen. Man skall ju aldrig säga aldrig, men…. Fast visst är… Continue reading
-
Utomhusstickning en fantastiskt vacker måndag
Denna halsduk är nästan klar. Jag jobbade på den ikväll medan stickjuntan träffades via skärmen. När jag började sticka ikväll mätte den 122 cm. Jag har väl ca. 20 varv kvar på den sammanlagt och dessa hoppas jag få klara… Continue reading
-
Kyrkan…
… var så gott som fullsatt denna påsk förmiddag och det var roligt att se. Barnfamiljer, ungdomar, äldre, singlar, par utan barn osv osv. Jag hade fått i uppdrag att dela ut barnböcker åt de barn som var intresserade och… Continue reading
-
+24…
…grader blev inte långvarigt efter att regnet och vårens första ordentliga åskväder drog in över delstaten mitt på eftermiddagen denna skärtorsdag. Det var verkligen synd att meteorologerna fick rätt och att vi knappt hunnit upp till den varma temperaturen innan… Continue reading
-
Outage detected
Det är liksom inte klokt hur mycket vi använder nätet, har ni tänkt på det? Det blev en intressant kväll här hos oss för det är måndag, vilket innebär stickjuntan via nätet för min del och Maken hade också jobbmöte… Continue reading








