teknologi
-
En varm söndag i bilder…
Träna ( digitalt) bör man, ändå dör man. Träna gör man ( även på en söndag) ändå dör man. Men hörni, nu måste jag få skryta en aning…. Ligg raklång på golvet och håll en vikt eller två mellan händerna.… Continue reading
-
Varierande lördag
Dagen började med begravning. En bekant till Makens föräldrar och även oss gick bort för två veckor sedan. I förmiddags ordnades begravning. Vi hade inte träffat paret på en tid. För tio år sedan, vid fyllda 60 blev det förtidspension… Continue reading
-
Duggregnet…
… inledde torsdagen och jag såg så fram emot svalare temperaturer och en mycket varm julisol bakom molnen hela dagen. Visserligen var det väldigt kvavt och fuktigt ute, men åtminstone sken inte solen. Nåja, den glädje varade till på eftermiddagen.… Continue reading
-
Up, up and away…. Norrut!
Här åker Sonen och kompisen iväg tillbaka till universitetet i North Dakota i Makens nyinköpta flyplan. Det är Dottern som står för filmandet och det är mor i huset, som syns där med handen som skärmar mot solen. Detta var… Continue reading
-
Jag somnade otroligt nog inte…
… under färden tillbaka hem till Förorten denna eftermiddag medan Sonen rattade bilen sydösterut igen. Jag sov dåligt senaste natt. Med väckarklockan ställd på 06.00, ville jag inte försova mig och hade svårt att sova lugnt och skönt under natten.… Continue reading
-
Lördagens fynd!
Det blev inte mycket odlat i år, men idag när jag tittade till mina tomatplantor, så hittade jag små gröna tomater på gång! Det var ju himla roligt! Dags att söka fram pinnar/störar eller ngt annat att låta plantorna stöda… Continue reading
-
Det var definitivt bättre förr!
Jag sitter här och försöker designa min nya sida… Med större utrymme… Och tycker inte alls att det erbjuds lika många färger, bakgrunder, mönster mm som det gjorde förut. Teman finns det en hel del, men de verkar inte gå… Continue reading








